Naisele on tähtis mehe auto mark, mehele naise välimus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

«Naised on oma hinnangutes tunduvalt kalgimad ja materiaalsemad, otsustades mehe üle pelgalt tema automargi põhjal. Samas pole meestele üldse oluline, millise autoga naine sõidab, nemad peavad kõige tähtsamaks naise välimust,» ütles ajalehele Telegraph  Walesi Ülikooli psühholoog Michael Dunn.

Walesi ülikooli psühholoogid leidsid kinnituse vanale, meeste seas ammu teada-tuntud tõele: naised otsustavad mehe olemuse üle tema automargi põhjal: mida kallim auto, seda atraktiivsem mees naisele tundub.

Walesi Ülikooli psühholoogia õppejõu Michael Dunni juhitud uurimisrühm palus rühmal 21-40-aastastel naistel kirjeldada, millisena neile tundub neile kahel fotol näidatud üks ja sama mees. Ühel fotol istus mees 70 000 naela ehk 1,3 miljonit krooni maksvas Bentley Continentalis, teises aga väikeses päevinäinud Ford Fiestas. Kõikidele naistele tundus kalli Bentley roolis istunud mees sümpaatsemana ja füüsiliselt aktraktiivsemana.

Dunn testis ka mehi sama meetodi järgi, paljudes neil kirjeldada tundeid, mida neis äratavad Bentley  Continetali ja Ford Fiesta roolis istuvad naised. Selgus aga, et meestel oli täiesti ükskõik, missuguse autoga naine sõitis. Mehed otsustasid naise meeldivuse üle pelgalt tema näo ja figuuri põhjal.

Naised otsustavad meeste üle nende sissetulekute ja sotsiaalse staatuse põhjal, meeste jaoks on ennekõike tähtis naise välimus, resümeeris Dunn..

«See pole ainus tõendusmaterjal, mis näitab, et naisi paelub mehe välimusest rohkem tema majanduslik kindlustatus,» lisas Dunn.

Psühholoogi sõnul usub ta, et see naiste loomuse üks põhilisi jooni ei muutu ka tulevikus, hoolimata sellest, et üha enam naisi teeb edukat karjääri ja omab ise mugavat äraeölamist võimaldavat sissetulekut.

«Naised võivad küll teha väga head karjääri ja olla kõrgepalgalised, kuid see ei määra, kui atraktiivsete ja veetlevatena mõjuvad nad meestele,» ütles Dunn.

«Mis on aga üllatav - isegi need noored, tööalaselt edukad ja jõukad naised on stereotüüpides kinni,eelistades kõrgema sissetuleku ja sotsiaalse staatusega mehi.»

Nüüd kavandab Walesi Ülikooli uurimisrühm uut tööd: töötada välja käitumisjuhised mehed saaksid kallist auto soetades üle oma keskeakriisist. «Meie uuring tõendas ju, et kalli auto roolis istuv mees on naistele endiselt ahvatlev, hoolimata hallidest juustest ja paisunud vööümbermõõdust,» arutles Dunn.

«Uuring näitas k, et naised on oma hinnangutes tunduvalt kalgimad ja materiaalselt mõtlevamad kui mehed. Vaadakem selle faktile näkku, mul on selle tõendamiseks piisavalt materjali.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles