Tallinna Linnatranspordi AS peab seoses uute trammide saabumisega üle jäävad vanad trammid maha kandma, sest nii näeb ette Eesti ja Hispaania vahel sõlmitud saastekvoodi müügileping. Samuti ostetakse uutele trammidele niinimetatud rohelist elektrit.
Tallinna vanad trammid lähevad varuosadeks ja vanarauaks
«Esimesed kümme vana trammi on juba maha kantud. Pidasime ukrainlastega suvel ka läbirääkimisi viie trammi müügiks Žytomiri linnale. Sealt tunti alguses nende vastu huvi, kuid hiljem nad loobusid. Mahakantud trammidelt võetakse varuosadeks maha kõik, mida saame kasutada teiste samatüübiliste trammide jaoks, sealhulgas klaasid, istmed, elektrimootorid, alusvankrid ja muu ning järele jäänud kere müüakse vanarauaks,» ütles TLT avalike suhete osakonna juhataja Sirje Roht Postimehele.
TLT-l on tema sõnul praegu 67 trammi, aasta alguses oli neid 77. «Esimene uus tramm saabub Tallinna detsembri keskel ja alustab testsõite. Tramm peab siin läbima reaalsetes tingimustes tuhat kilomeetrit, mis on viimane osa ettenähtud testimisprogrammist ja peaks arvestuste järgi täis saama veebruari alguseks,» rääkis Roht.
2015. aasta jooksul saabuvad järgemööda järjest uued trammid ja 2015. aasta lõpuks teenindavad tallinlasi juba 16 uut trammi. Viimased neli optsiooniga ostetud trammi jõuavad liinile 2016. aasta esimeses kvartalis.
Järgmisi vanu tramme hakkab TLT maha kandma vastavalt uute kohalesaabumisele 2015.aastal.