Katki läinud reisibuss rikkus puhkuse

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussisõit.
Bussisõit. Foto: Lauri Kulpsoo

Suvel Horvaatia-Sloveenia bussiringreisil käinud reisisellid pöördusid Viru Reisid OÜ vastu tarbijakaebuste komisjoni, et osa reisiraha tagasi saada.

Viru Reisid OÜ korraldas selle aasta 22. juulist kuni 31. juulini kestva Horvaatia-Sloveenia bussiringreisi ning osalejad sõlmisid firmaga pakettreisilepingu, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses.

Kohe teise päeva hommikul, 23. juulil läks reisibuss Poolas, Varssavi lähistel katki. Rikke tõttu tekkis 36 tundi kestev mugavusteta ooteaeg. Rike tõi kaasa nihked sihtkohtade külastamiseks planeeritud aegades ning reis tervikuna pikenes ööpäeva võrra. Lisaks pidid reisijad ühe öö bussis veetma.

6. augustil pöördusid rahulolematud kliendid reisifirma poole, kuid neile ei vastatud. 10. septembril esitasid nad seega tarbijakaitseametile avalduse, milles kordavad reisi korraldamisega seotud etteheiteid.

Viru Reisid kinnitas, et reisibuss läks teise päeva hommikul Varssavi lähistel katki ning remont kestis eeldatust kauem, mistõttu tuli reisijatel taluda ebamugavusi. Samas kinnitas ettevõte vastuses ametile, et tegi kõik endast oleneva, et reisikava täita, samuti pikenes reis päeva võrra.

Kliendid reisifirma selgitustega ei nõustunud ning pöördusid 24. oktoobril tarbijakaebuste komisjoni, kuna ei ole rahul pakettreisilepingu täitmise kvaliteediga.

Komisjoni hinnangul olid reisikorraldaja pingutused klientidele reklaamitud sihtkohtade läbimise kindlustamiseks õigustatud. Reisipäeva lisandumist tuleb sobivaks pidada siiski üksnes eeldusel, et hilinemisega naasmine ei tekita reisijatele muid probleeme.

Komisjoni hinnangul ei saa osutatud reisiteenust siiski kokkulepitule vastavaks pidada, sest tarbijate suhtes on kohustust rikutud. Arvestades kohustuse rikkumise asjaolusid ja reisifirma pingutusi, leiab komisjon, et tarbijate hinna alandamise nõue 20 protsendi ulatuses reisiteenuse maksumusest on põhjendatud ja kuulub rahuldamisele.

Nii peab komisjoni kinnitusel reisifirma alandama pakettreisi hinda viiendiku võrra ehk tagastama igale reisijale 60 eurot.

Viru Reisid juhatuse liige Anatoli Männi kinnitas, et ettevõte rahuldab tarbijate kaebuse ega kavatse sama vaidluse läbivaatamiseks kohtusse pöörduda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles