Põlva maavanem palub ministrilt luba enamateks ametiautodeks

Martti Kass
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Põlva maavanem Priit Sibul.
Põlva maavanem Priit Sibul. Foto: Aldo Luud / SL Õhtuleht.

Põlva maavanem palub regionaalministrilt luba kasutusse jätta kolm ametisõidukit, mille turuväärtus võõrandamisel oleks pea olematu ning mille abil õnnestuks maavalitsuse töötajatel kulusid kokku hoida.

Siseministeeriumi kantsleri jaanuarikuust pärit käskkirjaga on kehtestatud ministeeriumi valitsemiseala asutustele, sealhulgas maavalitsustele, kord, mis lubab maavalitsusel omada, rentida või liisida kuni kahte ametisõidukit.

Erandiks on Pärnu-, Ida-Viru-, Harju- ja Tartu maavalitsused, kes võivad omada, rentida või liisida kuni kolme ametisõidukit.

Põlva maavanem Priit Sibul tegi regionaalministrile ettepaneku täiendada kehtestatud korda selliselt, et ka teistel maavalitsustel oleks lubatud omada, rentida või liisida lisaks maavanema ametisõidukile kuni kolme ametisõidukit või omada kuni 4 ametisõidukit.

Sibula kinnitusel on ametisõiduk maavanema teenistusülesannete tõhusaks ja operatiivseks täitmiseks vajalik.

Lisaks maavanema autole on Põlva maavalitusel kolm ametisõidukit, mille väljalaskeaastad on 2001-2002 ning läbisõit 221000- 287000 kilomeetrit.

«Sõidukid on tehnilist korras, kuid nende turuväärtus võõrandamisel pea olematu. Nende sõidukite kasutamine ametisõitudeks tagab maavalitsusele nii aja-, raha- kui ka tööjõuressursi oluliselt efektiivsemalt kasutades täita kvaliteetselt avalikke ülesandeid,» kinnitas Sibul oma kirjas ministrile.

«Kui soovitakse ametisõidukite omamiseks või liisimiseks kehtestada suurimat lubatud arvu, siis tuleb piirarvu kehtestamisel meie hinnangul arvestada regionaalse aspektina lisaks maavalitsuse suurusele ka kaugust Tallinnast ja muudest suurematest keskustest,» põhjendas Sibul.

Tema sõnul on paljud nõupidamised reeglina Tallinnas ja nende algusajaks õigeaegselt jõudmine on keeruline arvestades ülevabariigilist ühistranspordi korraldust.

«Et üldse ja õigel ajal jõuda üritustele, tuleks sel juhul tihti eelmisel õhtul sihtkohta saabuda, kuid see toob kaasa nii tavapärase elukorralduse muutmise, mis aga tihti pole ka võimalik,» lisas Sibul.

Tema sõnul on nõupidamised enamasti erinevate valdkondade teenistujatel ühel päeval ja sel juhul ametisõit ühitatakse, mis on oluline rahaline kokkuhoid. Ühistranspordiga liigeldes ning pealinnas majutust otsides on kulud Sibula hinnangul suuremad.

«Samuti annab ametisõiduki kasutamise võimalus maavalitsuse ametnikele olulise ajaressursi ja sageli ka otsese rahalise kokkuhoiu nii maakonnasisestel ja kui ka suuremate ja väiksemate keskuste vahel liikumisel,» lisas maavanem.

Kantsleri käskkirja kohaselt on küll lubatud hüvitada isikliku sõiduki kasutamise kulusid, kuid Sibula sõnul ei saa ametnikku kohustada isiklikku sõidukit kasutama ametisõitudeks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles