Auklik ümbersõit pahandab autojuhte

, praktikant
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tee-ehitaja sõnul tegeleb teede korrashoiuga iga päev kaks brigaadi, kuid heitlikud ilmaolud soodustavad teekatte lagunemist.
Tee-ehitaja sõnul tegeleb teede korrashoiuga iga päev kaks brigaadi, kuid heitlikud ilmaolud soodustavad teekatte lagunemist. Foto: Kristjan Teedema

Heitlike ilmastikuolude tõttu auklikuks muutunud Tõrvandi ümbersõit on kaasa toonud autojuhtide pahameele ning vihased telefonikõned Ülenurme valda. Võru maantee alguse ehitusest tingitud ümbersõitu hooldav firma Nordecon lubab pingutada, et liiklejaile oleks tagatud rahuldav läbipääs.

Tartu Postimehe toimetusse helistas Ülenurme valla murelik elanik, kelle sõnul on juba nädalaid Tõrvandis Tamme tänava lõik väga kehvas seisukorras, see on hommikuti kaasa toonud ka ummikuid.

Ülenurme abivallavanem Haljand Kaasik kinnitas, et liiklejate mured on neilegi teada. «Meid on isegi hoiatatud, et makske uued rehvid ja silla reguleerimine kinni,» rääkis ta.

Vaatlusel selgus, et paarisajameetrine Tamme tänava lõik on tõepoolest auklik ning liigselt kiirustades võib auto viga saada. Küll aga on paigaldatud kehvasid teeolusid tähistavad liiklusmärgid ning silma hakkasid tehtud parandustööd.

Ehitaja remondib

Eelmise aasta novembri algusest on kõnealuse teelõigu hooldaja firma Nordecon. Ettevõtte projektijuht Kristjan Ots ütles, et nad on kehvadest teeoludest teadlikud ning iga päev tegeleb ümbersõidu korrashoiuga kaks brigaadi.

«Aasta alguse heitlikud ilmad on intensiivistanud vana teekatte lagunemist. Viimase kahe nädala jooksul on olnud väga keerulisi päevi, kus lume sulamisest tekkiv liigniiskus ja suur liikluskoormus on tekitanud väga palju auke,» selgitas Ots.

Tema sõnul ei saa sellistes tingimustes tagada täiesti aukudeta teed, kuid tee-ehitaja pingutab, et olukorda paremaks muuta.

Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal nentis samuti, et Tamme tänaval on probleemne teelõik, kuid kinnitas, et käed rüpes ei istu keegi. «Tee-ehitaja käib mitu korda päevas auke freesitud asfaldiga täitmas,» ütles ta. Löökauke freesitud kattega teelõigul tekkinud pole, kuid koos ehitajaga kaalutakse lahendusi olukorra parandamiseks.

Mure murdub suvel

Ametlik lõpp Tartu läänepoolse ümbersõidu viienda ehitusala töödel on selle aasta novembris, kuid liiklus suunatakse põhimaanteele Kristjan Otsa sõnul juba suvel. Seejärel alustatakse ehitustöid Tamme tänaval ning Ülenurme ja Tõrvandi ühendusteel. Seniks palub tee-ehitaja liiklejatelt mõistvat suhtumist.

Kogu Tartu läänepoolse ümbersõidu pikkus on 12 kilomeetrit ning see kulgeb mööda Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteed Kandikülast Uhtini. Ümbersõidu väljaehitus on jagatud kuueks perioodiks.

Möödunud aasta septembri lõpus rääkis Janar Taal, et tuleval suvel peaks algama ka Riia maantee ringteed puudutava lõigu ümberehitus ning selle lõppedes on kogu läänepoolne ümbersõit saanud valdavalt neljarealiseks esimese klassi maanteeks.

Tartu läänepoolse ümbersõidu ehitus

* Töö lõpeb tänavu novembris.

* Põhimaantee avatakse liikluseks juba suvel.

* Tamme tänava ning Ülenurme ja Tõrvandi ühendustee remont algab samuti suvel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles