Mobiilifirma saatis surnud kliendile võlanõude

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lähedase surma korral tuleb üle vaadata ka tema mobiilifirma ees olevad kohustused.
Lähedase surma korral tuleb üle vaadata ka tema mobiilifirma ees olevad kohustused. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Eelmise aasta sügisel surnud EMT kliendi omaksed said aasta alguses mobiilifirmalt võlanõude, kuna olid unustanud lähedase surmast teada anda.

«Vanaisa sai eelmise aasta mais infarkti ja pärast seda oli ta kontaktivõimetu, mistõttu ta ei kasutanud enam oma telefoni,» räägib tartlanna Kadri. Kuni selle ajani oli mees kasutanud soodsa hinnaga EMT pensionäridele mõeldud paketti, kus kuutasu on 3,55 eurot ja millega liitumisel on kaheaastane lepingust kinni pidamise nõue.

«Telefon oli haiglas hoiul, sest ta oli seal päris mitu kuud,» lisab lapselaps, kelle perel läks üldse meelest ära, et selle vastu huvi tundma peaks. Lisaks oli mehel sõlmitud pangaga ka otsekorraldusleping, mille alusel läks tal see raha igakuiselt arvelt maha. Kuna lapsed sellest teadlikud ei olnud, ei osanud nad ka sellele tähelepanu pöörata.

Möödunud aasta septembris viidi mees aga hooldekodusse, mille arve maksmiseks pidid ta perekonnaliikmed kasutama ära kogu tema arvele laekunud pensioni ja maksma veel oma taskust juurde. «Nii ei jäänud tal pangaarvele raha, mis oleks saanud otsekorraldusega maha minna,» selgitab Kadri.

Peagi mees ka suri, mistõttu tema kontole enam raha ei laekunud. Kurva sündmusega kaasnenud asjatoimetuste käigus unustasid aga pereliikmed tunda huvi tema telefonilepingu ja selle lõpetamise vastu.

Alanud aasta jaanuari alguses sai aga kadunukese perekond EMT-lt võlanõude, kus küsiti septembri-, oktoobri- ja novembrikuu eest igakuist 3,55-eurost tasu ning detsembri eest seisis arve peal 115 eurot. «Võlanõue tuligi nii, et seal olid need summad, aga ei olnud seletust selle kohta, mille eest, ja see tuli tema nimele,» räägib surnud mehe lapselaps.

Esindusse minnes selgus, et nõudel olnud 115 eurot oli lepingu lõpetamise tasu, kuna pensionäriga sõlmitud leping oli olnud tähtajaline. Lisaks öeldi esindusest, et kuna nad ei olnud mehe surmast varem teatanud, siis peavad nad selle nüüd ise kinni maksma.

«Tal ei tulnud paberarveid – oleks tal need paberarved tulnud, siis oleks see meile asja varem meelde tuletanud ja me oleks selle varem korda ajanud,» oli lapselaps nõutu ega teadnud, mida surnud vanaisa võlanõudega peale hakata.

Eesti Telekomilt selle kohta selgitusi küsides selgus, et EMT siiski ei nõua võlgnevusi surnud klientidelt. «Need nõuded annulleeritakse ning jäävad ettevõtte kuluks,» selgitas ettevõtte meediasuhete juht Raigo Neudorf. Seda saab aga ettevõte teha alles siis, kui kliendi pereliikmed või lähedased saadavad neile inimese surmatunnistuse.

«Kahetsust väärib asjaolu, et septembrist 2014 – kui inimene lahkus siit ilmast – kuni 19. jaanuarini meil puudus sellekohane info ja võlaprotsess läks kahjuks edasi,» märgib Neudorf. Tänaseks on vajalik info nendeni jõudnud, mille alusel ka surnud kliendi konto suletakse ning võlgnevus annulleeritakse.

Sarnaste juhtumite vältimiseks paneb Neudorf inimestele südamele, et need püüaksid kadunud lähedase lepingutest ja kohustustest selge ülevaade saada ning kõiki teenusepakkujaid inimese surmast teavitada.

«Tõenäoliselt on ju teada, kas lahkunul oli mobiil, pangakaart, teler, lauatelefon või muud sellised asjad, millega suure tõenäosusega kaasneb püsitasu mõne teenusepakkuja juures,» sõnab EMT esindaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles