Mida tehakse poes nutitelefoniga?

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nutitelefoniga saab ka ostelda.
Nutitelefoniga saab ka ostelda. Foto: Erik Prozes

Üleilmsest GfK uuringust selgus, et mobiiltelefone kasutatakse poes peamiselt hindade võrdlemiseks, sõpradelt või perelt nõuküsimiseks või meeldiva toote pildistamiseks.

Hindade võrdlemiseks kasutas mobiiltelefoni Eestis ja Lätis iga kümnes inimene, Leedus aga iga viies inimene. Kõige rohkem võrdlesid mobiiltelefonis hindu Lõuna-Korea, Hiina ja Türgi ostlejad ning kõige vähem Ukraina, Lõuna-Aafrika ja India inimesed.

Mobiiltelefonidest kasutati peamiselt nutitelefone. Sõbra või pereliikmega kontakteerumine nõu saamiseks on peaaegu võrdselt tähtis nii meestele kui naistele. 40 protsenti naistest ja 39 protsenti meestest ütlesid, et teevad seda regulaarselt. Eesti elanikest küsis perelt või sõbralt nõu veidi üle poole elanikest ehk 52 protsenti.

Samuti pole soopõhist erinevust ka valitud toodete pildistamises. Ülemaailmselt tegutsevad niimoodi mehed ja naised võrdselt, rohkem kui kolmandik (36 protsenti) mõlemast soost inimestest teevad osteldes toodetest pilte. Eriti usinad pildistajad on Mehhiko, Hiina ja Türgi poodlejad.

See tegevus on uus ja vähemlevinud Indias, Ukrainas ja Indoneesias ning samuti ka Balti riikides. 12 protsenti Läti, 10 protsenti Eesti ja 15 protsenti Leedu inimestest pildistavad oma mobiiltelefoniga tooteid, mida nad tulevikus võib-olla ostaksid.

Teine tegevus, mida harrastab iga kümnes Balti riikide elanik, on huvipakkuvate toodete reklaamide, kirjelduste ja muu info mobiiltelefoniga pildistamine. Leedulased skanneerivad ka oma naabritest märkimisväärselt sagedamini ribakoodi või QR koodi, saamaks toote kohta rohkem infot, ning ostavad kaupluses olles tooteid teisest kauplusest või veebisaidilt. 

Uuringu jaoks küsitleti 23 riigis üle 25 000 mobiiltelefoni kasutaja, kes olid vähemalt 15 aastat vanad. Küsitlus toimus 2014. aasta suvel nii veebis kui ka näost näkku tehtud intervjuude abil.

Uuringus osalesid Argentiina, Austraalia, Belgia, Brasiilia, Hiina, Hispaania, India, Indoneesia, Itaalia, Jaapan, Kanada, Lõuna-Aafrika, Lõuna-Korea, Mehhiko, Poola, Prantsusmaa, Rootsi, Saksamaa, Suurbritannia, Türgi, Ukraina ja Venemaa.

Sarnane uuring viidi läbi kolmes Balti riigis veebruaris 2015. GfK Baltic küsitles üle 3000 mobiiltelefoni kasutaja vanuses 18 või enam, kas veebiküsitluses või veebipaneelis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles