Kodupubliku armastus on kõige palavam

Emilie Toomela
, muusikasõber
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suur plaan- Ewert and The Two Dragons 19. märtsil Nordea Kontserdimajas
Suur plaan- Ewert and The Two Dragons 19. märtsil Nordea Kontserdimajas Foto: Erlend Štaub

“Siia mahub rohkem inimesi, kui ma mäletasin,” tõdes Nordea Kontserdimajja koondunud täissaali silmates Ewert and the Two Dragonsi liider Ewert Sundja. Maailmas rändamine näib bändile olevat hästi mõjunud, uuelt plaadilt “Circles” läbi kumanud veenvus iseloomustas ka nende esitusviisi kontserdil.

Lavale astuti enesekindla ja iseteadlikuna ning ilma pikema jututa hakatigi pihta.Kui bänd tegi plaadiesitluseks käe lahti kummitava rütmiga avalooga “Million Miles”, sai kogunenud rahvamass justkui lõplikult aru – Draakonid on koju jõudnud. Ewert Sundja mahedalt hüpnotiseeriv hääl juhtis publiku läbi pooleteisttunnise kontserdi, kus tutvustati nii värske albumi paremikku kui suunduti ka varasemate lugude radadele.

Kontsert moodustas läbilõike bändi muusikalisest teekonnast, esitati armastatud hitte nagu “Jolene”, “Sailor Man” ja vaadati tagasi debüütalbumile, kust kõlasid nimilugu “The Hills Behind the Hills” ja “Pastorale”. Bändi nostalgilist ja meloodilist stiili ilmestavad neile signatuurseks kujunenud kellamängu helid, mis annavad õige kõla mitmetele varasematele armastatud lugudele (“In the End There’s Only Love”), aga ka uue albumi paladele, millest tuntuimaiks on ilmselt kujunenud “Pictures”. Viimasele anti hiljuti produktsioonifirma Caviar poolt välja ka imevõrratu video.

Ewert and the Two Dragonsi muusika tervikuna oli täis kõikehõlmavat helgust ja sumedust ja seitse aastat tegutsenud koosluses on tänaseks päevaks draakoneid rohkemgi. Eesti muusika lipulaeva elavat esitust täiendasid Aarne Ots, Johannes Kiik ja Indrek Varend puhkpillidel, kes tõid muusikasse melanhoolsemaid liine. Kohalikuks esiekspordiartikliks tituleeritud artistid on tiitlile vastavalt pannud oma loomingu ka kaunisse pakendisse. Kodused põrandalambid, mis varasemalt ikka Draakonite kontsertidega kaasa rändasid, olid vahetatud vägeva valguskujunduse vastu, mis kordas oma ringikujulise lahendusega albumi temaatikat. Elektriseeritud värvivarjundid ja rahva sekka saadetud valgusvihud lõid koos kõrvapaitavate üllatustega võimsa elamuse.

Kui grupeeringule läbimurde toonud “Good Man Down” (2011) nägi ilmavalgust tänu läti plaadifirma I Love You Records’ile, siis vabariigi sünnipäeval fännide rõõmuks välja paisatud Draakonite käesolev album, üllitati juba ameerika muusikakonglomeraadi Warner Musicu tiiva alla kuuluva plaadifirma Sire Recordsi poolt. Lood salvestati teisel pool maakera Bear Creeki stuudios keset metsa asuvas vanas talus. Samas kohas on varasemalt oma lugusid sisse mänginud teiste seas ka kitarriheeros Eric Clapton, Foo Fightersi seltskond ja üks maailmas läbi aegade enim albumeid müünud artistidest, Lionel Richie.

Maailmaränduritel oli kodumaine plaadiesitlus kavas alles pärast Ameerika tuuri ja võib öelda, et muusika sai eestlastele päris omaks alles nüüd plaadiesitlusel, mis oli siiras ja uhtus läbi kõige sügavamatest südameurgetest. Eraelus on bändipoisid head semud ja sõprusest jõudu ammutades tõid nad lavale plahvatusliku sünergia, mis nakatas ka kuulajaid. Rahvas hõiskas, plaksutas kaasa ja pärast hingetõmbepausi naasesid  muusikud lisalugudeks juba pingiridade vahel püsti seisva ja tantsiva publiku ette.Nii saalis kui laval näis valitsevat tõeliselt ülev meeleolu – peab olema üks suur rõõm esitleda oma kõige uuemat muusikat nii suurele hulgale eestlastele ja ei lõõskav rambivalgus ega selja taha jäänud maailmaturnee ei jäta varju tõdemust, et kodupubliku armastus on ikka kõige palavam.

Kontserdile Tallinnas järgnevad esitlused lõunanaabrite juures laupäeval, 21. märtsil Palladiumi areenil Riias, mille järel tuuritatakse läbi Euroopa ning 5. mail saab neid taas kuulama minna koduväljakul, Rock Club Volume’is Pärnus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles