Elron: rongijuhi tööpäev ei koosne ainult veduri juhtimisest

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni juhatuse liige Riho Seppar.
Elroni juhatuse liige Riho Seppar. Foto: Toomas Huik

Tehnilise järelvalve ameti (TJA) koostatud analüüsi kohaselt töötab Elron alamehitatult ja seab sellega ohtu reisijate turvalisuse. Elron lükkab väited ümber.

Eesti reisirongiliiklust korraldav Elron kinnitab, et on alati reisijate ohutust väga tähtsaks pidanud ning lubab anda endast kõik, et rongisõit oleks turvaline nii reisijatele kui ka rongi meeskonnale. Rongijuhtide nappus laheneb juulis.

«Aasta alguses viis TJA läbi järelvalvetoimingud eesmärgiga hinnata Elroni ohutusjuhtimise süsteemi rakendamist ettevõtte eri tasanditel. Järelvalvetoimingute tulemusena tegi TJA Elronile rongijuhtide vähesusest tingitud võimalike riskide maandamiseks ettepanekud,» ütleb Elroni juhatuse liige Riho Seppar ettevõtte läkitatud pressiteates.

Sellele järgnenud ettekirjutuses mainitud võimalikud riskid on Seppari sõnul pigem teoreetilised, sest rongijuhtide tööaja arvestus on tavapärasest pisut keerulisem. «Rongijuhi tööpäev (tuur) koosneb mitmetest erinevatest osadest ning nii kuulub otsese rongi juhtimisele kuluva aja kõrval selle aja sisse ka rongide vastuvõtmise-üleandmise aeg ning pausid reiside vahel, sealhulgas öine magamine. Täiendavalt kuulub rongijuhi tööaja arvestuse hulka osalemine koolitusel ja rongijuhi õpilaste väljaõpetamine,» selgitab Seppar.

«Oleme rakendanud mitmeid meetmeid veendumaks, et rongijuhid ei ole üleväsinud ning suudavad garanteerida reisijate turvalisuse. Need meetmed on olnud tõhusad. Elron on alati reisijate ohutust väga tähtsaks pidanud ning teeme kõik, et rongisõit oleks turvaline nii reisijatele kui ka rongi meeskonnale,» lisab Seppar.

Täna on Seppari edastusel Elronil meeskonnast, mis võimaldaks normtundide piires olemasolevat sõidugraafikut täita, puudu 10-13 rongijuhti.

Vedurijuhtide põual on kaks peamist põhjust, selgitab Seppar. «Uute diiselrongidega opereerimise alustamisel koolitas Elron juurde uusi rongijuhte ja võttis tööle kõik olemasolevad pädevad rongijuhid. Rohkem rongijuhte, kellega Elron oleks näinud võimalust sõlmida pikaajaline tööleping, ilma et see mõjutaks teenuse kvaliteeti või Elroni sisemist töökliimat, Eestis ei olnud (ega ole praegugi),» selgitab Seppar.

Samuti muutus 2013. aastal raudteeseadus ning ettevõtjad ei tohtinud ise enam endale rongijuhte koolitada, kõlab veel üks Seppari selgitus.

«Ükski õppeasutus Eestis aga sel ajal vedurijuhi koolitusi ei pakkunud, esimene kursus avati Tallinna Tehnikakõrgkoolis 2014. aasta sügisel. Kursuse lõppedes tuleb juulis 2015 Elronisse tööle 13 uut rongijuhti, mis võimaldab teiste juhtide koormust olulisel määral vähendada. Seega – oleme antud küsimuse lahendamisega aktiivselt tegelenud ning olen kindel, et peagi saab olukord täieliku lahenduse,» lisab Seppar.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles