Uued kaamerad on üles pildistanud rekordilise hulga kihutajaid

Tiina Kaukvere
, Eesti uudiste päevatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiiruskaamera Talllinn-Narva maanteel Rannus.
Kiiruskaamera Talllinn-Narva maanteel Rannus. Foto: maanteeamet

Libatses ja Rannus tööle hakanud uued kiiruskaamerad on eilse ööpäeva jooksul registreerinud meeletus koguses kiiruseületamisi – vastavalt 559 ja 193.

Maanteeameti avalike suhete osakonna peaspetsialist Triin Adamson kinnitas, et Tallinna-Pärnu-Ikla maanteele Libatsesse paigaldatud kiiruskaamera registreeris eilse ööpäeva jooksul 559 kiiruseületamist.

Tallinna-Narva maanteele Rannusse paigaldatud kiiruskaamera aga 193, kuid Adamsoni sõnul on seal liiklussagedus ka 40 protsenti madalam kui Libatses.

Võrdluseks, vanad kaamerad fikseerivad ööpäevas keskmiselt 15 kiiruseületamist.

Miks kihutajate arv nii hüppeliselt suurem on, seda maanteeamet praegu ei tea.

«Vara on veel hinnata, sest kui pannakse uus kaamera, siis registreeritakse alati rohkem ületamisi, sest liiklejad ei tea, et kaamerad seal asuvad,» selgitas Adamson.

Samuti tuleb arvestada, et uued kaamerad mõõdavad kiirust mõlemal sõidusuunal.

Samas toonitas Adamson, et kiiruseületamise fikseerimine ei tähenda veel automaatset trahviteadet.

Esmaspäeva pärastlõunal alustasid tööd Tallinna-Pärnu-Ikla maanteele Libatsesse ja Tallinna-Narva maanteele Rannusse paigaldatud kiiruskaamerad, mis esmakordselt mõõdavad riigimaanteel kiirusi mõlemal sõidusuunal.

«Esmakordselt hakatakse riigimaanteedel ühest kabiinist mõõtma mõlema sõidusuuna kiirusi,» selgitas maanteeameti liikluskorralduse osakonna peaspetsialist Siim Vaikmaa. «Mõlemad statsionaarsete kiiruskaamerate kabiinid näevad erinevad välja seni riigimaanteede äärde paigaldatud kabiinidest ja on sarnased Tallinna linna kaameratega».

Vaikmaa lisas, et mõlemasse kabiini on paigaldatud kaks kaamerat ning nende tööpõhimõte on sarnane senipaigaldatud kaameratele.

Tehniliselt ei olevat aga endiselt võimalik mootorratturite kiirusületamisi jäädvustada, sest ratturi numbrimärki ei ole endiselt võimalik tagantjärele pildistada.

Üks uus kaamera alustas tööd Tallinna-Narva maantee 127,6 kilomeetril Rannus ning teine Tallinna-Pärnu-Ikla maantee 95,1 kilomeetril Libatses. Mõlemal lõigul on lubatud suurimaks sõidukiiruseks 70 km/h.

Kaamerate kabiinid asuvad Tallinna suunas sõitjate jaoks tavapäraselt paremal pool maanteed, Pärnu ja Narva suunas sõitjad näevad kaameraid vasakut kätt.

Kiiruskaamerate asukohtade ette on paigaldatud automaatkontrolli hoiatusmärgid.

Kiiruskaamerate asukohtade valimisel on silmas peetud inimkannatanutega liiklusõnnetustega statistikat viimase viie aasta jooksul, liiklussagedust, sõidukite kiiruseid sel lõigul, elektri kättesaadavust ja kohalikke olusid.

Liiklusohtlikes kohtades hinnatakse kiiruskaamera paigalduse otstarbekust koos teiste võimalike ohutumaks muutvate meetmetega ning kiiruskaamera paigaldatakse kohtadesse, kus sõidukiirused ületavad oluliselt lubatut ning kaamera on hinnanguliselt efektiivseim meede liiklusohutuse parandamiseks, teatas maanteeamet.

Kiiruskaamerate mõõtekabiinid ja kaamerad paigaldas riigihanke võitja AS Alarmtec. Kaamerate ja paigalduse maksumuseks on 265 000 eurot, millele lisanduvad nelja aasta jooksul hooldus- ja taatlemiskulud.

Uusi kaameraid tuleb veelgi juurde, aga vanu välja ei vahetata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles