Uber pole Eestis kohustuslikku veoluba taotlenud

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Reuters / Scanpix

Tasulise sõitjateveo teenuse osutamiseks peab olema tegevusluba ja ühenduse tegevusloa koopia igal vedajal; Uber ei ole seni lubasid väljastava Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooniga (ERAA) ühenduses olnud.

«Tasulise sõitjateveo teenuse osutamiseks peab veoteenuse osutajal olema ühenduse tegevusluba ja igal kasutataval sõidukil peab olema ühenduse tegevusloa tõestatud koopia,» ütles ERAA reisijateveoekspert Tarvi Viks BNSile.

Ta selgitas, et kui Uber piirdub ainult veoteenuse vahendamisega, ei pea firma tegevusluba omama. «Küll aga peab olema tegevusluba ja ühenduse tegevusloa tõestatud koopia Uberi poolt vahendatava teenuse osutajal ehk vedajal,» märkis Viks.

«Uber ei ole ERAA-ga kontaktis olnud,» lisas ta.

Tehnoloogiafirma Uber esindaja Alex Lobov selgitas BNSile, et Uber lansseeris eelmisel nädalal Tallinnas sõidujagamise teenuse, mille näol on ettevõtte sõnul tegemist pilootprojektiga ja mille toimimiseks otsitakse praegu koostöös võimuesindajatega õiguslikke lahendusi.

Lobovi sõnul on Uber tehnoloogiafirma, mis ehitas autoomanikke ühendava platvormi, ning autojuht on iseseisev operaator.

«Juhuveo teenuse osutajal peab olema vastav luba, mida väljastab Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon ning loa olemasolu ja vastavust reaalselt raha eest osutatavale teenusele kontrollib kas politsei või kohalik omavalitsus. Seda olenemata sellest, kas vedaja ja klient lepivad sõidu kokku Uberi äpi vahendusel või mingil muul moel,» ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna nõunik Mihkel Loide reedel BNSile.

Loide selgitas, et üksikuid sõite, kus kütusekulud reisijate vahel ära jagatakse, võib loomulikult teha ka ilma luba taotlemata. Tegevusluba on vaja siis, kui reisijate vedamine on käsitletav raha eest osutatava teenusena.

Uber käivitas eelmise nädala reedel Tallinnas Uberi sõidujagamise pilootprogrammi Uberpop, mille turule tulemisega saab Eestist esimene riik Baltikumis, kus Uber tegevust alustab.

Kõik Uberpopi platvormi kasutavad autojuhid on ettevõtte teatel enne tööle asumist Uberi poolt kontrollitud. Juhid peavad olema vähemalt 21-aastased, läbima taustakontrolli ning neil peab olema rikkumisteta juhiluba, autokindlustus ja personaalne sõiduk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles