Doktoritöö: matemaatika õppimist peab aja raiskamiseks 65 protsenti tudengitest

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Matemaatika tehe
Matemaatika tehe Foto: SCANPIX

Esmaspäeval kaitses Indrek Kaldo Tallinna Ülikooli Kasvatusteaduste Instituudis oma doktoritööd, millest selgub, et 65 protsenti tudengitest peab matemaatika õppimist aja raiskamiseks.

Doktoritöös on vaatluse all Eesti ülikoolides õppivate üliõpilaste vaated, uskumused ja motivatsioon matemaatika ainete õppimise osas, teatas Tallinna Ülikooli esindaja BNS-ile. Uuring hõlmas valikut kõikides Eesti kõrgkoolides õppivatest eesti- ja ingliskeelsetest üliõpilastest, kes õpivad matemaatikat kas peaerialana või ainetena.

Uuringust selgus, et üliõpilaste vaade matemaatikale on positiivne ning tudengid on väga motiveeritud matemaatikat õppima. Üllatav oli, et naised on positiivsemalt meelestatud matemaatika suhtes kui mehed. Teisalt, ehkki 92 protsenti vastanutest leidis, et matemaatika on oluline aine, märkis 65 protsenti uuringus osalenust, et matemaatika õppimine on aja raiskamine ja nad ei näe õppimisele praktilist väljundit.

Indrek Kaldo arvates nõuab olukord muutust ülikooli tasandil matemaatika õpetamises – selgemat seoste loomist teiste ainetega tudengite õppekavas, enam elupõhiseid ülesandeid ja tähelepanu pööramist tudengite motiveerimisele.

Indrek Kaldo doktoritöö «University Students’ View of Mathematics in Estonia / Üliõpilaste arvamused matemaatikast ja selle õpetamisest Eestis» on valminud Tallinna Ülikooli professor Priit Reiska ja Helsingi Ülikooli professor Markku Sakari Hannula juhendamisel.

Doktoritöö on kättesaadav TLÜ Akadeemilise Raamatukogu keskkonnas ETERA.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles