Alanud on meesteenindajate ajastu

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Seda trendi, et järjest enam noormehi annab võimaluse teenindajaametile ja saab sellega ka väga hästi hakkama, kinnitab Rimi poodide parimate teenindajate konkurss, kus esikolmikus võidutses sel aastal lausa kaks noormeest.

«See tuli mulle täieliku šokina praegu, ma ei saanud mitte midagi aru, mis toimub – minu jaoks on see ikka väga suur tunnustus,» rääkis Mario Õispuu (22), kui sai teada, et just tema on valitud sel aastal üheksandat korda toimunud Rimi keti poodide konkursi esikoha vääriliseks töötajaks.

«Ma olen töötanud juba 13. eluaastast saadik ja siiamaani olnud teenindaja,» selgitas noormees, kes tunneb, et see amet on tema kutsumus. Ta oli kaks aastat tagasi ka Tallinna Postimaja Rimi esimene töötaja ja olnud praktiliselt ainuke teenindaja, kes on poe avamisest peale seal vastu pidanud, kuna tööd on selles poes palju.

«Minus on juba see veri sees, et ma pean inimestega töötama – nendega suhtlema, neile parimat pakkuma,» rääkis Õispuu, mis on teenindaja ameti juures see, miks ta nii pikalt selle juurde jäänud on. Küll aga ei tööta ta Postimaja Rimis juba enam poolteist kuud teenindajana, vaid on nüüdseks karjääriredelil edasi liikunud ja töötab täna seal hoopis tootespetsialistina.

Muidu õpib noormees kutsekoolis juuksuriks ja ei tea veel päris selgelt, kas tahab otseselt juuksurisalongi tööle minna või pigem seda edaspidi hobikorras oma vabast ajast teha. «Ma arvan, et ma jään edaspidi ka Rimisse ja töötan seal,» sõnas ta.

Ärritunud klient ja kassa lugemine

Rimi parima teenindaja valikul pidid tiitlit jahtivad töötajad muuhulgas pakkuma omapoolset lahendust ärritunud kliendile, kes väidab, et Rimi on müünud alaealisele alkoholi. «Ma ütlesin talle, et võib-olla sõber andis talle alkoholi või esitas ta ostes vale ID-kaardi, sest ma olen täiesti kindel, et meie teenindajad küsivad alati dokumenti – see on väga tähtis reegel meil,» rääkis Õispuu, mida tema selle ülesande lahenduseks pakkus.

Lisaks pidid parima teenindaja tiitli jahtijad näitama ka, kui kiiresti nad kassast raha suudavad lugeda. «Loosi tahtel olin ma esimene, kes seda tegema pidi, mõtlesin, et mismoodi ma seda tegema pean – panin siis kassasse, kontrollisin mitu korda üle ja pärast teised kinnitasid ka, et sai õige summa,» sõnas Õispuu.

Nendele noormeestele, kes kahtlevad, kas teenindaja amet on just see, mis neile sobib, kinnitab Rimi parim teenindaja, et sellele tasub võimaluse anda, sest õppida saab kas või erinevaid keeli, olenevalt sellest, mis piirkonnas tööd tegema peab. «Näiteks kui vene keelt ei oska, siis selles osas saab väga suure praktika,» märgib noormees. Kuigi Eestis on noormeeste hulk teenindusvaldkonnas järjest kasvama hakanud, ei saa seda veel tema sõnul Põhjamaadega võrrelda. «Seal on jah, rohkem kui meil, aga meil kasvab see ka,» viitab ta.

Improviseeris jõululaua

Ka teine koht Rimi parima teenindaja konkursil kuulus sel aastal noormehele. Tegemist oli Andrei Viiteliga, kes samuti alustas Postimaja Rimist, kuid on tänaseks vahetanud oma töökoha Viimsi Rimi vastu. Kolmandaks Rimi parimaks töötajaks sai sel aastal Tartu Rebase Rimi töötaja Natalja Teljuk.

«See vist oli möödunud aasta jõulude paiku, kui üks inimene oli tellinud ligi 50 inimesele toitu, aga siis tuli välja, et keegi oli selle ära unustanud,» meenutab Rimi pressiesindaja Katrin Bats ühte juhtumit, kus sel aastal teise koha saanud noormees improviseeris selle asenduks kohe sobiva toidulaua. «Andrei võttis ja pani kiirelt viiekümne inimese toidu kokku, aitas selle autosse tassida,» meenutab Bats. Kui noormehelt küsiti, kuidas ta selle peale üldse tuli, oli vastuseks: «No oli vaja, mis ma teen siis.»

Katrin Batsi sõnutsi oli see esimene kord, kui supermarket andis parima teenindaja tiitli meesterahvale. Eelmistel kordadel on finalistide hulgas olnud peamiselt naised. «Seega võib julgelt väita, et meesteenindaja ei ole tänaseks enam tabu – võiks isegi öelda, et alanud on meesteenindajate asju,» lisas supermarketite keti personalijuht Kaire Tero.

Lisaks parimate teenindajate tunnustamisele tõi Rimi kett välja ka need kauplused, kus oli kõige enam teenindajate konkursil osalenuid. Sel aastal sai parima Rimi hüpermarketi tiitli Tartus asuv Rebase hüpermarket. Ka parima Rimi supermarketi tiitel läks Tartusse – Tasku Rimile ning parimaks Säästumarketi regiooniks kuulutati Liis Pardeli piirkond.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles