Tasub teada: kuidas piirab riik busside väljumisaegu
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praegu kehtiva ühistranspordiseadusesse on sisse kirjutatud kui suur vahe peab olema kahel väljumisel, mis sõidavad samas suunas. Selle aasta oktoobris senine kord muutub vabamaks.
Busside väljumiste minimaalne ajaline vahe peatusest
Suurtest keskustest (Tallinn, Tartu, Pärnu, Narva, Jõhvi ja Kohtla-Järve)
| Ekspresskaugliin | Kiirkaugliin | Lihtkaugliin
|
Tipptund | 30 min
| 30 min | 30 min |
Muul ajal
| 60 min | 60 min | 60 min |
Maakonnakeskustest (v.a suured keskused)
| Ekspresskaugliin | Kiirkaugliin | Lihtkaugliin
|
Tipptund | 45 min
| 45 min | 45min |
Muul ajal
| 90 min | 90 min | 90 min |
Muudest keskustest (üle 5000 elaniku)
| Ekspresskaugliin | Kiirkaugliin | Lihtkaugliin
|
Tipptund | 60 min | 60 min | 60 min |
Muul ajal
| 120 min | 120 min | 120 min |
1. Tipptunniks loetakse ajavahemikku, mille jooksul sõitjad sooritavad põhilise osa oma reisidest antud liinil.
2. Keskustena arvestatakse asulaid koos neid ümbritseva piirkonnaga, mille tõmbekeskuseks antud asula on.
3. Ekspresskaugliini ja kiirkaugliini väljumised peavad võimaluse korral jagunema võimalikult ühtlaselt.
4. Ekspressbuss peatub reeglina ainult liini alg- ja lõpppeatuses.
5. Kiirbuss teeb liinil lisaks alg- ja lõpp-peatusele täiendavaid peatusi reeglina mitte sagedamini kui iga 20 kilomeetri järel.
6. Kaugliinibuss teeb liinil lisaks alg- ja lõpp-peatusele täiendavaid peatusi reeglina sagedamini kui marsruudi pikkuse iga 20 kilomeetri järel.