Kiil tegi praamiostust endale kuldkala

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mullu detsembris toimus Tallinna Sadamas pressikonverents, kus uute parvlaevade ehitajad tutvustasid ennast Eesti pressile. Pildil LMG Marin nõukogu esimees Torbjørn Bringedal (vasakult), Remontowa Shipbuilding nõukogu liige Jan Paszkowski, Sefine Shipyard koordinaator Süleyman Akın Tuzcuoğlu ning Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.
Mullu detsembris toimus Tallinna Sadamas pressikonverents, kus uute parvlaevade ehitajad tutvustasid ennast Eesti pressile. Pildil LMG Marin nõukogu esimees Torbjørn Bringedal (vasakult), Remontowa Shipbuilding nõukogu liige Jan Paszkowski, Sefine Shipyard koordinaator Süleyman Akın Tuzcuoğlu ning Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil. Foto: Mihkel Maripuu

Eestile kiirkorras uute praamide ehitaja leidnud Tallinna Sadama asejuht Allan Kiil oli oma tööga nii rahul, et ei pidanud paljuks tehtu eest altkäemaksuna «komisjonitasu» võtta. Seda nii Poola kui ka Türgi laevatehastelt.

Möödunud aasta 30. september. Tallinna Sadama nõukogu istub täies koosseisus laua ümber ja sadama asejuht Allan Kiil välgutab nende silme ees Powerpointi slaide. Vähem kui kuuga on Kiil teinud tiiru peale poolele maailmale – käinud Koreas, Poolas ja Türgis, et sealsete laevaehitajatega jutule saada.

Enne seda oli seis olnud kriitiline. Sadama ametlik riigihange nelja parvlaeva ehitaja leidmiseks oli septembri alguses läbi kukkunud. Ehitajad tundsid küll huvi, ent ei soostunud hankeprotsessi läbi tegema. Kiil teadis toona meediale selgitada, et laevanduses ollagi hankemenetlus üsna erandlik – selle asemel on levinud tava pidada otseläbirääkimisi. Nõukogu andiski Kiilile selleks volituse. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles