Uus Kaarepere sild sulgeb kolm raudteeülesõitu

Risto Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

Liiklus Tartu ja Jõgeva vahel muutub juba aasta pärast turvalisemaks. Selleks ajaks saab valmis Kaarepere raudteeviadukt ning põhjaliku remondi läbib ka Tabivere-Kaarepere maanteelõik.


Suure silla püstitamise eeltööd algavad ilmselt juba tänavu. Ees seisab veel viimane samm: kirjutada alla ehitusleping aktsiaseltsidega Nordecon International ja Ramboll Eesti.

Firmad tegid konkursil ühise 85 miljoni kroonise pakkumise.

Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusosakonna juhataja Oleg Lužetski sõnul jõuab lõpuks töösse pikki aastaid kavandatud projekt.

Tema hinnangul muudab sild raudteeületuse Kaarepere ümbruses tunduvalt ohutumaks. Kohalikele ehk ka pisut ebamugavamaks, sest kaob kolm raudteeülesõitu.

Lisaks Piibe maantee ülesõidule suletakse ületuskohad veel Kaarepere-Palamuse ning Pikkjärve-Puurmani maanteel.

Mitu varianti

Lužetski kinnitusel kaalus maanteeamet silda kavandades kolme võimaliku marsruudi vahel ning valis lõpuks välja selle, mis järgis enim maastiku reljeefi.

Seetõttu tuleb sild esialgu planeeritust ligi paarkümmend meetrit lühem, kuid ka odavam.
Esialgses projektis oli sild 90 meetrit pikk, nüüd 70 meetri ringis. Sillale tuleb kaks 3,5 meetrit laia sõidurada ning mõlemasse serva pooleteise meetri laiune teepeenar, kus on lubatud sõita jalgrattaga. Jalakäijaid Lužetski kinnitusel sillale ei lubata. Nemad peavad kasutama seniseid liikumisteid.

Koos viadukti tulekuga muutub pisut ka Piibe maantee trass Pikkjärve külas. Veidi kujundatakse ringi ka kohalikke teid ning need saavad tolmuvaba katte. Maade ostmine inimestelt juba käib.

Maanteeamet püüdis leida liiklussõlme projekteerijat paar aastat tagasi, ent toona see ei õnnestunud. «Ehitusturg oli laes ja hinnad ebamõistlikult kõrged,» sedastas Lužetski.

Nüüd on hinnad ametile sobilikumad ning et euroraha kasutamisel on ajalised piirangud, tulebki alustada. Sild koos 10 kilomeetri uue maanteega peab valmis saama tuleva aasta sügiseks.

Kaob ohtlik ülesõit

Ehkki raudteeülesõit Piibe maanteel on tähistatud nii märkide kui fooridega ning liiklejaid peaks rongiga kohtumast hoidma ka tõkkepuu, juhtub seal ikkagi õnnetusi.

Viimane surmaga lõppenud avarii oli seal selle aasta 21. jaanuaril, mil Jõgeva poolt Tartu suunas sõitnud keskealine mees põrutas autoga läbi tõkkepuu ja kohtus samuti Tartu suunas liikunud reisirongiga.

Sarnane traagiline õnnetus jäi napilt juhtumata 17. märtsil, mil läheneva kaubarongi eest lipsas läbi Soome kodaniku juhitud veoauto. Tõkkepuu lõhkus aga temagi.

Mida tähendab aga liiklusskeemi muutus kohalikele elanikele?

Palamuse valla ehitusnõunik Andres Haagen tõdes, et päris kõik kohalikud elanikud liiklusskeemi muutusega ilmselt rahul ei ole, kuna otseteed pikenevad.

«Kaareperest Palamusele jõudmine pikeneb tegelikult mitu kilomeetrit,» märkis Haagen.

Kompromissi vallavalitsuse ja elanikega saavutas maanteeamet tänu rajatavale kergliiklusteele Pikkjärve ja Kaarepere vahel. Rattatee jaoks tehakse sillale ka eraldi sõidurada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles