Veebikaubamaja: eestlased armastavad multi-screen'ida

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestlastel on tihti mitu ekraani samaaegselt lahti ja see mõjutab ka nende ostuharjumusi.
Eestlastel on tihti mitu ekraani samaaegselt lahti ja see mõjutab ka nende ostuharjumusi. Foto: SCANPIX

Kaup24 hinnangul on veebipoodlemisele olulist mõju avaldanud just tarbijate harjumus kasutada üheaegselt mitut ekraani ehk nn multi-screening'ut.

«Google'i tarbija baromeetri uuringu 2014 – 2015 andmetel kasutab 61 protsenti Eesti tarbijatest samaaegselt TV vaatamisega ka arvutit, tahvelarvutit või nutitelefoni – neist vähemalt 12 protsenti otsib internetist infot, mis on otseselt seotud televisioonis esitatud informatsiooniga,» rääkis veebikaubamaja Kaup24 juhatuse liige Maris Kivi, viidates siinjuures ka statistikaameti septembris avaldatud andmetele, mille kohaselt on eestlaste veebikasutamine aastaga 5 protsenti tõusnud, sh ka huvi veebipoodide vastu.

Kivi hinnangul on e-kaubandus nii Eestis kui Baltikumis tervikuna muutunud viimaste aastatega järjest populaarsemaks – iseäranis oluline roll selles on tarbijate multi-screening'ul ehk samaaegselt eri ekraanide kasutamisel info otsimiseks ja toodete soetamiseks. «54 protsenti multi-screen’ijatest kasutavad otsitavat infot ostuotsuse tegemisel ja 66 protsenti võrdlevad näiteks tooteid ja nende maksumust, mis näitab, et e-ostukeskkondadel on võtmeroll ostuotsuse kujundamisel,» tähendas ta.

Kivi hinnangul kinnitab tarbijate üha tihemini mitme ekraani üheaegset kasutamist ka erinevate kampaaniate statistika, kus televisiooni prime-time’i reklaamide ajal suureneb hüppeliselt nii arvuti kui ka mobiili kaudu e-kaubamaja külastatavuse arv. «Multi-screening on e-kaubanduse kontekstis järjest olulisem – erinevalt traditsioonilisest jaekaubandusest saab tarbija kohe enda ostu interneti kaudu sooritada ja parimal juhul jõuab tellimus temani juba järgmisel päeval,» märkis Kaup24 esindaja.

Baltikumi e-poodleja on enamasti arvutikeskne tarbija, eelistades info otsimiseks ja ostu sooritamiseks kõige enam arvutit ning vähem mobiili või tahvelarvutit. Läti, Leedu ja Eesti e-poodlejad selles osas eriti ei erine. «Näiteks, suvekuudel külastas meie e-poodi 78 protsenti kasutajatest arvuti kaudu, 15 protsenti mobiiliga ja 7 protsenti tahvelarvutiga,» tõi Kivi välja. Kuigi mobiili kaudu e-poe külastajate arv on kõige kiiremini kasvanud, siis oste sooritatakse sealt poole harvemini kui arvutist ja neljandiku võrra vähem kui tahvelarvutist.

Kaup24 andmetel eelistavad tarbijad e-ostelda eelkõige aja kokkuhoiu ja mugavuse tõttu. Varasemast enam ostavad inimesed e-poest otsese vajaduse mitte enam niivõrd emotsiooni ajel, pöörates olulist tähelepanu nii hinnale kui ka kvaliteedile ning teiste tarbijate tagasisidele. «E-poodide tihedas konkurentsis eelistavad tellijad tarbjakeskset lähenemist: personaalseid pakkumisi, ning et tellitav kaup kiiresti kohale jõuaks,» märkis veebikaubamaja esindaja.

Kaup24.ee on Eesti e-kaubamaja, mis kuulub Pigu gruppi koos Leedu Pigu.lt ja Läti 220.lv-ga. Ettevõtte Eestis pakutavate toodete valikus on enam kui 106 000 erinevat toodet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles