Leito: oktoober oli suur pettumus

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajalehtede tühjad esiküljed.
Ajalehtede tühjad esiküljed. Foto: Peeter Langovits

Kui rahandusministeerium teatas suurest majandustõusust kolmandas kvartalis (kuus protsenti) ja analüütikud lubavad järsu kasvu trendi jätkuvat, siis ajalehtede reklaamikäive oktoobris oli meediaekspert Toomas Leito kinnitusel suur pettumus.

See jäi Leito sõnul mullusele käibele alla ligi 19 protsenti.  «Tõsi, eelmisel aastal toetasid märgatavalt reklaamimüüki valimised,» lisas ta.

Suurte lehtede käibe langus oli üsna ühtlane, kõik kahekümne protsendi kanti.

Leito hinnangul oli langus natukene väiksem Õhtulehel, mis suurendas pisut ka oma turuosa.

Lehtede veebikäive oli samuti kehv – langus 17 protsenti.

«Selle taustal Delfi netireklaamivolüümi kasv mullusega võrreldes on tähelepanuväärne.»

Kümne kuu reklaamimüügis on Leito kinnitusel endiselt vääramatu liider Postimees – 65 miljoni krooniga.

«Lähimal konkurendil Äripäeval oli käive juba üle kahe korra väiksem, teistest rääkimata,» tõdes Leito.

Protsentuaalselt on suurim kukkuja Eesti Päevaleht (üle 20 protsendi).

Praeguse eelinfo kohaselt tuleb Leito hinnangul november oluliselt parem reklaamikuu kui oktoober, kuid neljas kvartal tervikuna jääb mullusega võrreldes miinusesse.

«Ajalehtede reklaamituru jõulist kasvu lähema kolme kuu jooksul on raske prognoosida. Veebruaris turgutavad reklaamimüüki riigikogu valimised. See võib esimene plusskuu tulla,» arvas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles