Autoturg jätkas oktoobris langust

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toyota on jätkuvalt Eesti automüügi liider.
Toyota on jätkuvalt Eesti automüügi liider. Foto: Kris Süld / Sakala

Eesti autoturul jätkub langus juba mitmendat kuud järjest, ka oktoobris müüdi uusi sõiduautosid 9,4 protsendi võrra vähem kui möödunud aastal, teatas automüüjate liit AMTEL.

Eesti autopark täienes oktoobris 1867 uue sõiduautoga, mida oli AMTELi teatel ligi paarisaja võrra vähem eelmise aasta oktoobriga võrreldes.

Möödunud aasta kümne kuuga võrreldes on tänavu uute sõiduautode müük langenud 2,7 protsenti. Mullu müüdi sel perioodil kokku 18 024 autot, tänavu 17 535.

Segmentide lõikes on jätkuvalt kõike populaarsemad väiksema keskklassi autod, moodustades kolmandiku kõigist oktoobris müüdud autodest. Keskklassi autode turuosa oli oktoobris 16 ja väikeautodel 13 protsenti. Kuigi kümne kuu lõikes on autoturg languses, on neis kolmes segmendis müük AMTELi teatel tänavu kasvanud.

Jätkuvalt on languses suurema keskklassi autode ning keskmiste ja suurte maasturite müük. Uusi elektriautosid müüdi oktoobris vaid üks. Eksporti müüdi 121 uut sõiduautot.

Automarkidest oli oktoobris turuliider Toyota 246 müüdud sõiduautoga, järgnesid Škoda 179 ja Renault 163 autoga. Mudelite esikolmiku moodustasid Toyota Avensis 90, Nissan Qashqai 87 ja Škoda Fabia 67 autoga.

Tänavu esimesed üheksa kuud ülespoole rühkinud tarbesõidukite müük langes oktoobris mullusega võrreldes 3,1 protsenti. Kümne kuu kokkuvõttes püsib tarbesõidukite müük AMTELi teatel siiski 21,3 protsendiga tugevalt plusspoolel.

Kokku müüdi oktoobris 376 uut tarbesõidukit. Kõige paremini läksid kaubaks Peugeot’d, mida müüdi 77 sõidukit, järgnesid Citroen 62 ja Volkswagen 46 tarbesõidukiga.

Veokite segmendis olid oktoobris edukaimad margid Scania 23 ja MAN 13 veokiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles