Ülekanne: mis on Eesti hariduse mõõdupuud?

Karin Kangro
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Postimees vahendab kolmapäeval kella 10.30–16.30 otsepildis haridus- ja teadusministeeriumi välishindamise aastakonverentsi, kus arutatakse, milliste mõõdikutega peaks Eesti koole hindama ja kuidas hindamistulemused koolide kasuks tööle panna.


Tartus Dorpati konverentsisaalis toimuval konverentsil räägitakse esmalt Eesti haridusest üldiselt: millised näitajad on hariduses eesmärgiks seadnud Eesti elukestva õppe strateegia, kuidas paistab Eesti haridus eemalt ning kas haridus on hea ka tööandjate arvates. Arutelus keskendutakse neile hariduse aspektidele, mida ei tohiks muutuste tuules kindlasti kaotsi lasta, teatas haridus- ja teadusministeerium.

Seejärel arutatakse Eesti koolide hindamist: milliste näitajatega ja miks just nendega Eesti koole hinnatakse, millised on mõõtmise probleemid, kas mõõtmine on üldse vajalik ning kas tegelikult saab olulisi asju koolis mõõta.

Muu hulgas tutvustab ministeerium haridusjuhtidele nelja tüüpi mõõdikuid, mis pakuvad alternatiivi riigieksamite tulemuste põhjal koostatud koolide edetabelitele. Nendega saab hinnata näiteks õppetöö tulemuslikkust, koolide tõhusust ning õpilaste, õpetajate ja vanemate rahulolu koolis toimuvaga.

Konverentsi viimane osa keskendub küsimusele, kuidas hindamistulemused kooli kasuks tööle panna ning kas ja kuidas peaks näitajate paranemist väliselt innustama.

KONVERENTSI KAVA

10.30 Konverentsi avamine – haridus- ja teadusministeeriumi üld- ja kutsehariduse asekantsler Mart Laidmets

I osa: kuidas me teame, et Eestis on hea haridus? Modereerib haridus- ja teadusministeeriumi planeerimise asekantsler Kadri Maasik

10.40 Eesti haridus OECD peeglis: mida me Eesti hariduses hindame ja mis hinnatust vastu vaatab? – haridus- ja teadusministeeriumi nõunik haridus- ja teadusküsimustes Eesti alalises esinduses OECD ja UNESCO juures Heli Aru

11.05 Diskussant Eesti Koostöö Kogu programmijuht Külli Taro

11.20 Lauaarutelud: mis on kolm hariduse mõõdupuud?

11.40 Paneeldiskussioon: kuidas teha nii, et muutuste tuules õigeid näitajaid mõõdetakse ja hea alles jääks? Mart Laidmets, Heli Aru ja aasta koolijuht, Tartu Kivilinna Kooli direktor Karin Lukk

12.10–12.50 Lõuna

II osa: kuidas me teame, et Eesti õppeasutused on head? Modereerib Mart Laidmets

12.50 Hea õppeasutus haridus- ja teadusministeeriumi vaates: tegevus- ja tulemusnäitajad – haridus- ja teadusministeeriumi analüüsiosakonna juhataja Aune Valk

13.10 Toome kooli õpitulemuste varjust välja – haridus- ja teadusministeeriumi välishindamisosakonna peaekspert Aivar Ots

13.20 Kas kooli on vaja hinnata? Kooli hindamisest koolijuhi pilguga – diskussant Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi direktor Andres Laanemets

13.35 Paneeldiskussioon: miks ja kellele on mõõtmist vaja? Aune Valk, Hiiumaa ametikooli direktor Ivo Eesmaa, Tallinna haridusameti hariduskorralduse osakonna juhataja Tanel Keres, Eesti Lastevanemate Liidu koolitusjuht, Kehtna vallavalitsuse haridus- ja kultuurinõunik Kristiine Vahtramäe

14.10–14.45 Kohvipaus

III osa: kuidas kasutada näitajaid õppeasutuse juhtimises? Modereerib haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna juhataja Irene Käosaar

14.45 Kas saame midagi õppida erasektorist? Kvaliteedihindamise kasulikkusest FCR Media Eesti näitel – FCR Media Eesti tegevjuht Kristiina Mitt

15.05 Neli vaadet (tulemus)näitajate kasutamisest hariduses – Kohila lasteaia Sipsik direktor Kristina Mägi, Tartu Raatuse Kooli direktor Toomas Kink, Tartu Kutsehariduskeskuse direktor Andrus Mõttus, Kiili vallavanem Aimur Liiva

15.30 Lauaarutelu: kuidas kasutada näitajaid õppeasutuse juhtimises?

16.15 Kokkuvõte: mida päevast kaasa võtta? – haridus- ja teadusministeeriumi välishindamisosakonna juhataja Kristin Hollo

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles