Postimees vahendab kolmapäeval kella 10.30–16.30 otsepildis haridus- ja teadusministeeriumi välishindamise aastakonverentsi, kus arutatakse, milliste mõõdikutega peaks Eesti koole hindama ja kuidas hindamistulemused koolide kasuks tööle panna.
Ülekanne: mis on Eesti hariduse mõõdupuud?
Tartus Dorpati konverentsisaalis toimuval konverentsil räägitakse esmalt Eesti haridusest üldiselt: millised näitajad on hariduses eesmärgiks seadnud Eesti elukestva õppe strateegia, kuidas paistab Eesti haridus eemalt ning kas haridus on hea ka tööandjate arvates. Arutelus keskendutakse neile hariduse aspektidele, mida ei tohiks muutuste tuules kindlasti kaotsi lasta, teatas haridus- ja teadusministeerium.
Seejärel arutatakse Eesti koolide hindamist: milliste näitajatega ja miks just nendega Eesti koole hinnatakse, millised on mõõtmise probleemid, kas mõõtmine on üldse vajalik ning kas tegelikult saab olulisi asju koolis mõõta.
Muu hulgas tutvustab ministeerium haridusjuhtidele nelja tüüpi mõõdikuid, mis pakuvad alternatiivi riigieksamite tulemuste põhjal koostatud koolide edetabelitele. Nendega saab hinnata näiteks õppetöö tulemuslikkust, koolide tõhusust ning õpilaste, õpetajate ja vanemate rahulolu koolis toimuvaga.
Konverentsi viimane osa keskendub küsimusele, kuidas hindamistulemused kooli kasuks tööle panna ning kas ja kuidas peaks näitajate paranemist väliselt innustama.
KONVERENTSI KAVA
10.30 Konverentsi avamine – haridus- ja teadusministeeriumi üld- ja kutsehariduse asekantsler Mart Laidmets
I osa: kuidas me teame, et Eestis on hea haridus? Modereerib haridus- ja teadusministeeriumi planeerimise asekantsler Kadri Maasik
10.40 Eesti haridus OECD peeglis: mida me Eesti hariduses hindame ja mis hinnatust vastu vaatab? – haridus- ja teadusministeeriumi nõunik haridus- ja teadusküsimustes Eesti alalises esinduses OECD ja UNESCO juures Heli Aru
11.05 Diskussant Eesti Koostöö Kogu programmijuht Külli Taro
11.20 Lauaarutelud: mis on kolm hariduse mõõdupuud?
11.40 Paneeldiskussioon: kuidas teha nii, et muutuste tuules õigeid näitajaid mõõdetakse ja hea alles jääks? Mart Laidmets, Heli Aru ja aasta koolijuht, Tartu Kivilinna Kooli direktor Karin Lukk
12.10–12.50 Lõuna
II osa: kuidas me teame, et Eesti õppeasutused on head? Modereerib Mart Laidmets
12.50 Hea õppeasutus haridus- ja teadusministeeriumi vaates: tegevus- ja tulemusnäitajad – haridus- ja teadusministeeriumi analüüsiosakonna juhataja Aune Valk
13.10 Toome kooli õpitulemuste varjust välja – haridus- ja teadusministeeriumi välishindamisosakonna peaekspert Aivar Ots
13.20 Kas kooli on vaja hinnata? Kooli hindamisest koolijuhi pilguga – diskussant Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi direktor Andres Laanemets
13.35 Paneeldiskussioon: miks ja kellele on mõõtmist vaja? Aune Valk, Hiiumaa ametikooli direktor Ivo Eesmaa, Tallinna haridusameti hariduskorralduse osakonna juhataja Tanel Keres, Eesti Lastevanemate Liidu koolitusjuht, Kehtna vallavalitsuse haridus- ja kultuurinõunik Kristiine Vahtramäe
14.10–14.45 Kohvipaus
III osa: kuidas kasutada näitajaid õppeasutuse juhtimises? Modereerib haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna juhataja Irene Käosaar
14.45 Kas saame midagi õppida erasektorist? Kvaliteedihindamise kasulikkusest FCR Media Eesti näitel – FCR Media Eesti tegevjuht Kristiina Mitt
15.05 Neli vaadet (tulemus)näitajate kasutamisest hariduses – Kohila lasteaia Sipsik direktor Kristina Mägi, Tartu Raatuse Kooli direktor Toomas Kink, Tartu Kutsehariduskeskuse direktor Andrus Mõttus, Kiili vallavanem Aimur Liiva
15.30 Lauaarutelu: kuidas kasutada näitajaid õppeasutuse juhtimises?
16.15 Kokkuvõte: mida päevast kaasa võtta? – haridus- ja teadusministeeriumi välishindamisosakonna juhataja Kristin Hollo