Enamik inimesi usaldab Pääsukese- ja Ristikumärkidega tooteid

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EPKK kvaliteedimärk Tunnustatud Eesti Maitse..
EPKK kvaliteedimärk Tunnustatud Eesti Maitse.. Foto: Liis Treimann.

Uuringufirma TNS Emor tehtud toidukvaliteedi märkide Tunnustatud Eesti Maitse Pääsukesemärgi ja Tunnustatud Maitse Ristikumärgi uuringust selgus, et üheksa inimest kümnest peab märke täiesti või pigem usaldusväärseteks.


Keskmisest veidi kõrgem on märkide usaldamise tase kõrgema haridusega ning suurema sissetulekuga tarbijasegmendis.

15-74 aastaste Eesti elanike seas tehtud uuringust selgus, et iga viies tarbija eelistab alati kvaliteedimärkidega tooteid, ligi 80 protsenti aga teeb mõnikord ostuotsuse just märkidega toote kasuks.75 protsendile tarbijaist tähendab Pääsukesemärk kohapeal toodetud toodet. Kvaliteedile viitav tähendus on aktuaalne iga teise tarbija jaoks.

Märkide informeeriv tähendus toiduekspertide poolt kõrgelt hinnatud toodete kohta kasvab samuti aasta-aastalt – sellist tähendust märkis uuringus iga teine-kolmas märkidega kokku puutunud vastaja.

Märkide tuntus on kasvanud 87 protsendini. Nagu varemgi, märgatakse neid märke põhiliselt tootepakenditel, varasemast 80 protsendist kasvas märkide märkamine pakenditel tänavu juba 84 protsendini.

Märkide tuntuse tase püsib kõrgemana eestlaste, maapiirkondade elanike ning kõrghariduse ja kõrgema sissetulekuga vastajate seas, regiooniti paistab kõrgeima tuntusega silma jätkuvalt Lõuna-Eesti. Märkide kohta teab keskmisest vähem mitte-eestlastest tarbijaskond.

Siiski on kahe viimase aastaga märkide üldine märkamine selles tarbijarühmas kasvanud 63 protsendilt 70 protsendini. Veidi väiksemat tähtsust omab märgistus ka noorte, alla 25-aastaste tarbijate seas.

Kahest märgist on jätkuvalt tuntum Pääsukesemärk, seda teab kaheksa-üheksa inimest kümnest. Ristikumärgi tuntus on uuringu põhjal jäänud aastatagusele tasemele, kuid siiski on oluliselt kasvanud selle märgi märkamine toote pakendil või reklaamides – tänavu märkas seda 64 protsenti Eesti elanikkonnast.

Uuringu põhjal on kasvanud ka märkide märkamine kauplustes ja/või reklaamides, seda nii Pääsukese-, aga eriti Ristikumärgi puhul, mis võrreldes eelmise aastaga on tõusnud neli protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles