Nõrgaks jäänud akud tekitavad järjekordi

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Külm teeb autoaku nõrgaks, mistõttu vajab ta lisakäivitamist.
Külm teeb autoaku nõrgaks, mistõttu vajab ta lisakäivitamist. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

See kipub olema igatalvine kuldteema – kui külmakraadid näpistavad, siis esimesed paar päeva lähevad autod veel käima, aga pärast hakkavad akud jupsima.

Talli tänaval asuv firma Saare Autex on Saaremaal üks suuremaid akumüüjaid ja sealt kinnitatakse, et külmade tulekuga on akude müük tõesti suurenenud – kas aga peab esimese akutõrke korral kohe uue aku ostma, seda Autexi juhataja Johannes Kiider ei kinnita, üht-teist annab siiski ka inimestel endal ära teha, vahendab Meie Maa.

«Asi on selles, et paljud autod sõidavad väga vähe ja auto käivitamine võtab rohkem voolu ära, kui auto tagasi jõuab anda,» sõnas Kiider, selgitades, et probleem on selles, et aku on pigem liiga tühi ja külm lihtsalt võimendab seda. Muidugi on juhuseid, kus aku on tõesti defektne või juba liiga vana, kuid ka täiesti uue akuga võib juhtuda sama – ehk kui autoga pole piisavalt palju sõidetud, ei lähe see külmaga käima.

Mehe sõnul peab ka vana aku külmaga vastu, aga inimestel pole nii palju aega, et seda korralikult laadida, lahenduseks on ka auto jätmine ööseks teenindusse, kus saab aku soojas ruumis korralikult ära laadida ning kontrollida, kas see on ka piisavalt korras.

Refereeritud artiklit saab täismahus lugeda Meie Maast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles