Eesti elanik eelistab üha kallimat nutitelefoni

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apple nutitelfonid kuuluvad eestlaste soosikute sekka.
Apple nutitelfonid kuuluvad eestlaste soosikute sekka. Foto: Eero Vabamägi

Turu-uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel müüdi mullu Eestis kokku 294 000 ja 2014. aastal 284 000 nutitelefoni. Võrreldes üle-eelmise aastaga kasvas nutitelefonide müük kolme protsendi võrra. 

«Inimeste selge eelistus kuulub suurema ekraani ja parema kaameraga telefonidele, mis omakorda on ka kallimad,» kommenteeris Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema.

Kasvu näitas ka nutitelefonide müügikäive, tõustes aastaga 23 protsendi võrra. 2015. aastal ulatus nutitelefonide müügikäive 87 ja 2014. aastal 71 miljoni euroni.

Nuputelefonide müük on GfK statistika kohaselt kuude lõikes ainult langenud ning detsembris moodustasid nutitelefonid müüdud seadmetest juba 82 protsenti.

Seema lisas, et ühe seadme keskmine müügihind tõusis Tele2 puhul aastaga 18 protsenti, samal ajal kui koguturul oli see näitaja koguni 31 protsenti. Detsembris tegid tema väitel Tele2 müügis võimsa kasvu Apple nutitelefonid, kuid suurima müügikasvuga mudeliks tõusis Huawei P8.

«Suurema ekraaniga multifunktsionaalsete telefonide müügikasv on samas langetanud tahvelarvutite populaarsust ning eelmise aastaga võrreldes kukkus müük nii seadmete arvu kui käibe poolest Tele2-es koguni 28 protsenti,» ütles Seema.

Ka Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu kinnitas, et nutitelefonid on tegemas võidukäiku. «Kuna inimesed soetavad endale juba teist või kolmandat nutitelefoni, siis pole nende jaoks niivõrd oluline enam soodne hind, vaid see, kui hea funktsionaalsusega on seade,» märkis ta. 

Ka Elisa klientide selgeks eelistuseks olid mullu 4G Internetiga nutitelefonid. Elisas ulatus nutitelefonide osakaal uusmüügist mullu 91 protsendini, mis tähendab, et kümnest Elisa kliendist üheksa eelistas nutitelefoni.

«Selle trendi taga ongi nuppudega mobiiltelefonide müügi vähenemine. Näiteks ainuüksi Elisa müüs nuputelefone võrreldes tunamullusega pea kaks korda vähem,» lisas Hiiepuu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles