Uuritakse kultuurisündmuste majanduslikku mõju

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandi kitarrifestival.
Viljandi kitarrifestival. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Konjunktuuriinstituut ja Loov Eesti üritavad luua metoodika hindamaks spordi- ja kultuurisündmuste otsest mõju piirkonna ettevõtetele ja maksutuludele.

Omavalitsustel, kes peavad otsustama, kas mingi spordi- või kultuurisündmuse toetamine on mõistlik või mitte, ei ole selleks võimalik kasutada õieti mingeid kriteeriume, sellepärast kaardistasid konjunktuuriinstituut ning Loov Eesti ühe kultuurisündmuse - suvise Viljandi kitarrifestivali - majandusliku mõju ning algaval aastal uurivad juba 20 spordi- ja kultuuriürituse majanduslikku «jalajälge», vahendas ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».

«Kui vaadata kitarrifestivali, mis oma suuruselt ja mõjult on väga väikene, ja tema mõju oli niivõrd positiivne, siis võib arvata, et suuremate sündmuste, mis toimuvad üle Eesti, mõju on veelgi märgatavam omavalitsusele ja piirkondlikule edule,» ütles Loov Eesti tegevjuht Eva Leemet.

Kitarrifestival tõi väljastpoolt mõneks päevaks Viljandi maakonda vaid napid sadakond külastajat, ent uuringu põhipostulaat ongi: ka väikese ürituse mõju on piirkonna ettevõtjaile tuntav: pisikese kitarrifestivali ajalgi tajus iga kolmas külaliste ja ürituste teenindusega tegelev ettevõte käibe märgatavat suurenemist.

«Kõige suuremat kasu kitarrifestivalist said need, kes otseselt tegelesid festivali külaliste ja osalejate teenindajatega, enamikus majutus- ja toitlustusettevõtted,» nentis Leemet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles