Tallinn ja Harjumaa soosivad autoliikluse arengut

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuigi statistika näitab ühissõidukite kasutajate suurt arvu, tehakse pikemad sõidud enamasti siiski autoga.
Kuigi statistika näitab ühissõidukite kasutajate suurt arvu, tehakse pikemad sõidud enamasti siiski autoga. Foto: Raigo Pajula

Kuigi ühissõidukite kasutajaid on Tallinnas rohkem kui autoga sõitjaid, sõidetakse kokkuvõttes siiski rohkem autoga, selgub äsja valminud Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikavast.


«Senine poliitika on soosinud vaid autokasutuse hoogustumist, seda nii mahajäänud ühistranspordisektori kui liiga mugavate parkimisvõimalustega Tallinna kesklinnas,» tõdetakse kolmapäeval linnavalitsuse istungil kinnitamisele minevas transpordikavas.

Ühe küsitluse tulemustest selgub, et populaarseimaks liiklemisviisiks Tallinna linna elanike seas on ühistransport, mida kasutab 40 protsenti linlastest. Teisel kohal on jalgsi liikumine 30,5 protsendiga ja alles kolmandal kohal on igapäevaste liikumiste seas sõiduautokasutus (25,8 protsenti).

«Kui eelneva põhjal võiks öelda, et peamine liikumine Tallinnas tehakse ühistranspordiga või jalgsi käies, siis analüüsides liikumisviise sõitjakilomeetrite järgi on näha, et Tallinna liikumisviiside jaotus on üsna autole orienteeritud, mis kujutab endast suurt koormust nii linna infrastruktuurile kui ka keskkonnale,» nendivad transpordikava koostajad.

Sõitjakilomeetrite arvestuses on esikohal sõiduautod 62 protsendiga, järgnevad ühistransport 33 ja ja kergliiklus viie protsendiga. Liikumisviiside jaotus Tallinna piiril on aga 81 protsenti sõiduauto ja 19 protsenti ühistranspordiga.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles