Linnamaasturite populaarsus kergitas automüüki kümnendiku

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Uute autode müük Eestis kasvas jaanuaris 9,9 protsenti võrreldes mulluse jaanuariga; müüki kasvatas linnamaasturite kasvav populaarsus.

Automüüjate liidu AMTEL teatel müüdi jaanuaris 1785 uut sõiduautot, 161 auto võrra rohkem kui mullu sama kuu jooksul.

«Segmentide lõikes oli talvekuule tüüpiliselt edukas maasturite müük,» teatas AMTEL. Kui näiteks detsembris moodustasid maasturid 20 protsenti kõigist müüdud uutest sõiduautodest, siis jaanuaris oli segmendi osakaal 34,6 protsenti.

Mulluse jaanuariga võrreldes kasvas ka väikeautode ja keskklassi autode müük, vastavalt 11 ja 43 protsenti. Enim müüdigi jaanuaris väiksema keskklassi ja keskklassi autosid.

Automarkidest juhtis jaanuaris müügiedetabelit Toyota 264 müüdud sõiduautoga, järgnesid Honda ja Škoda vastavalt 158 ja 153 autoga.

Mudelitest mahtusid esikolmikusse Honda CR-V 103, Nissan Qashqai 78 ja Toyota Avensis 75 müüdud autoga.

Tarbesõidukeid müüdi jaanuaris 3,4 protsenti vähem kui mullu samal kuul, kokku 476 sõidukit. Markidest oli edukaim Peugeot 64 müüdud tarbesõidukiga, järgnesid Volvo 61 ja Volkswagen 53 sõidukiga.

Veokite segmendis said jaanuaris hea müügitulemuse Volvo ja Scania, vastavalt 61 ja 30 müüdud veokiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles