Haas tõusis debüüdil kogutud punktidega auväärsesse seltskonda

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Romain Grosjean tõi Haasi vormel-1 võistkonnale debüütetapil kõigi aegade esimesed punktid.
Romain Grosjean tõi Haasi vormel-1 võistkonnale debüütetapil kõigi aegade esimesed punktid. Foto: SCANPIX

Talvel vormel-1 sarjaga liitunud Haasi võistkond täitis täna Austraalias peetud avaetapil kohe oma esimese eesmärgi, kui Romain Grosjean lõpetas punktikohal. Prantslane sai kuuenda koha eest kaheksa punkti ja võrdles lõpujoone ületamise järel tiimiraadios saavutust poodiumi kõrgeimale astmele tõusmisega. Haas pole aga vormel-1 sarja ajaloos sugugi esimene meeskond, kes debüüdil punktid kirja saanud.

Viimati sai uus tiim kohe avaetapil punkte 2009. aastal, kui Brawni sõitjad Jenson Button ja Rubens Barrichello šokeerisid samuti Austraalias peetud hooaja esimesel võistlusel vormelimaailma kaksikvõiduga. Praegustest võistkondadest suutis seda viimati 2005. aastal Red Bull, kui nende sõitja David Coulthard lõpetas Austraalias neljandana ja teenis viis punkti.

Tõsi, kuna Red Bulli puhul oli tegemist endise Stewarti ja Jaguari võistkonnaga ning Brawn kujutas endast sisuliselt ümbernimetatud BAR-Honda tiimi, võib Haasi kui täiesti uue tiimi saavutust võrrelda pigem 2002. aastal debüteerinud Toyotaga – Mika Salo lõpetas siis Melbourne’is samuti kuuendal kohal, ent toona anti selle eest vaid üks punkt. Formaalselt oli mõningate allikate kohaselt uus tiim ka 2012. aastal tänu Kimi Räikkönenile Austraalias seitsmenda koha saanud Lotus-Renault, ent tegelikult oli tegemist vaid nimeõiguste müügiga.

Brawni saavutusega võrreldavat on praegugi sarjas tegutsevatest võistkondadest suutnud ka Mercedes, kes võttis 1954. aastal Reimsis peetud Prantsusmaa etapil tänu Juan Manuel Fangiole ja Karl Klingile samuti kaksikvõidu. Ferraril jäi küll 1950. aastal Monacos võit saamata, ent Alberto Ascari tõi neile teise koha eest kuus punkti. Punkte on debüütetapil noppinud ka Sauber, kelle soomlasest sõitja J. J. Lehto ehk Jyrki Järvilehto oli 1993. aastal Lõuna-Aafrikas peetud hooaja avaetapil viies ja sai kaks punkti.

Eespool vaid maailmameistrid...

Mõistagi teenis debüütvõistlusel punkte ka kõigi aegade esimese, 1950. aastal Silverstone’is peetud vormel-1 etapi võitja Alfa Romeo. Itaalia tiimi sõitjad Giuseppe Farina, Luigi Fagioli ja Reg Parnell lõpetasid toona koguni kolmikvõiduga. Punktidele jõudsid tollel võistlusel veel kaks Talbot-Lago autot. Aasta hiljem oli Parnell Briti GP-l BRMi roolis ja lõpetas viiendana, saades ühe punkti.

1970. aasta Lõuna-Aafrika GP-l tõusis hilisema FIA presidendi Max Mosley osalusel asutatud Marchi meeskond tänu Jackie Stewartile poodiumi kolmandale astmele. Kolm aastat hiljem lõpetas ameeriklane George Follmer Kyalamis uue Shadow’ tiimi avavõistluse kuuendana ja teenis ühe punkti. 1986. aastal tõi Gerhard Berger Benettoni tiimile Brasiiliast kuuenda koha eest samuti ühe punkti ning 1997. aastal sai Prosti tiim tänu Olivier Panisi viiendale kohale avaetapilt kaks punkti.

Kuna aga punktisüsteem on aastate jooksul muutunud, võib Grosjean naljaga pooleks kiidelda sellega, et temast rohkem punkte on uue tiimi esimesel etapil noppinud vaid kaks maailmameistrit – Button 2009. aastal Brawniga (10 punkti) ja Farina 1950. aastal Alfa Romeoga (9 punkti). Viiekordne maailmameister Fangio teenis 1954. aastal Mercedesega etapivõidu eest samuti kaheksa punkti ja sama palju punkte anti Barrichellole 2009. aastal teise koha eest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles