Uudelepp: Reformi plakatitaktika on IRLi omast parem

Valimisreklaamid Tallinnas.

FOTO: Liis Treimann

Propagandaeksperdi Agu Uudelepa hinnangul tasub praegu luua poliitreklaamidega Reformierakonna eeskujul positiivset emotsiooni, mitte kuulutada konkreetseid sõnumeid, mis valimiste ajaks ununevad.

Uudelepa sõnul oli valimisreklaamide tänavatele ilmumine ootuspärane, kuigi ta ei usu selliste nn enneaegsete reklaamide kasulikkusesse.

«Elu on näidanud, et keegi ei mäleta poolteist kuud tagasi väljas olnud plakateid, seal kujutatud inimesi ja nende sõnumeid,» rääkis Uudelepp Postimees.ee’le.

«Lugejad proovigu järele ja tuletagu meelde, mida neile kuus nädalat tagasi suurtel reklaampindadel kirjutati. Ega ikka mäleta küll.»

Selles võtmes on tema sõnul Reformierakonna taktika õigem kui IRLi oma, kui võrrelda kaht erakonda, mille välireklaamid praegu Tallinna ja Viimsit täidavad.

«Luuakse lihtsalt positiivset emotsiooni ning konkreetsemate väidetega jätkatakse alles siis, kui kampaania korralikult alanud,» kirjeldas ta oravapartei kampaaniat.

«Emotsioonid jäävad märksa paremini meelde kui mingid väited.»

Ta soovitas lugejatel taaskord ise järele proovida.

«Kõigepealt meenutagu, mis oli äädikhappe valem, ja järgmiseks tuletagu meelde, kas neile keemia meeldis või mitte. Valemit mäletavad vähesed, oma emotsioone seoses selle ainega aga paljud.»

Kaks kuud enne märtsivalimisi võib Tallinna ja Viimsi valla teede ääres kohata vaid Reformierakonna ja IRLi valimisplakateid, kusjuures tõsisem lahinguväli on püstitatud hoopis linna piiri taha. Ülejäänud erakondade värvides reklaame Postimees.ee’l tänast ringkäiku tehes silma ei jäänud.
 

Tagasi üles