Mobiilsideoperaatorid on muutnud ühepoolselt paketitingimusi ja kui tarbijale see ei sobi, siis on tal võimalus muudatusega mittenõustumisel sideteenuse leping ilma leppetrahvita üles öelda.
Mobiilsideoperaatorid muudavad lepingutingimusi
Tarbijakaitseametisse on viimasel ajal laekunud rohkem pöördumisi seoses sideteenuse paketitingimuste ühepoolse muutmisega. Ametile teadaolevalt on kõik suuremad mobiilsideoperaatorid hiljuti teatanud oma veebilehe uudiste või teadete rubriigis lepingutingimuste ühepoolsest muutmise kavatsusest, mis puudutavad ka olemasolevaid kliente. Muudatused jõustuvad olenevalt operaatorist aprilli lõpus või mai alguses.
Elisa Eesti aktsiaselts ja Tele2 Eesti aktsiaselts on andnud teada paketitingimustesse lisanduvast võimalusest rääkida Euroopa Liidu riikides teatud arvu kõneminuteid arvestatuna kehtiva paketi kuutasu sisse, samas tõuseb ka klientide olemasolevates lepingutes paketi kuutasu. Elisa tõstab kuutasu ärikliendile 1,98 euro, erakliendile 0,96 euro ja Tele2 ühe euro võrra. Telia Eesti aktsiaselts on oma kodulehel kuulutanud, et «Mobiilse elu» kõnepakettide kliendid saavad võimaluse teatud ulatuses kõnepakettides sisalduvat kõneminutite mahtu ja sõnumite hulka kasutada Baltimaades ja Skandinaavias koduvõrgu hindade ja tingimustega.
Sideettevõtjal on elektroonilise side seaduse paragrahvist 99 tulenev õigus sideteenuse lepingu tingimusi ühepoolselt muuta, täites selleks seaduses sätestatud teavitamiskohustuse. Amet tuletab siinkohal meelde, et tarbijal on sellises olukorras võimalus muudatusega mittenõustumisel sideteenuse leping ilma leppetrahvita üles öelda. Selleks tuleb sideettevõtjale esitada lepingu ülesütlemise allkirjastatud avaldus.
Et kõik kolm mobiilsideoperaatorit muudavad paketitingimusi, soovitab tarbijakaitseamet tarbijatel enne võimalikku lepingu lõpetamist ja uue lepingu sõlmimist põhjalikult tutvuda pakutavate lepingute tingimustega, sealhulgas osutatavate teenuste (kvaliteet, maht, kiirus jms), hinna, lepingu tähtaja, vastutuse ja lepingu lõpetamise tingimustega.