Eesti laev tekitas Tallinna lahel naftareostuse

Merel surfanud Gvido Valickis näitab oma käsi pärast merelt tulemist. Paksu plöga laiku ta ei sisse ei sõitnud, käed määris suurt osa Kopli lahte katnud õlikile.

FOTO: Gvido Valickis

Paljassaare sadamas asunud Eesti laevalt lekkis pühapäeva hommikul merre kütusejääke. Kui suure reostusega tegu, selgitab välja uurimine.

Pühapäeva ennelõunal teavitati päästeametit ja politseid, et Tallinna lahel Katariina kai ja miinisadama vahel laiub naftareostus. Merel surfanud mees rääkis päästeametile, et suurel osal Kopli lahes on vee pinnal õlikile ja õlilaigud, aga ühes kohas laiub suur, umbes kahesaja meetri pikkune ja vähemalt kümne meetri laiune paksu musta plöga laik.

Politsei merevalvekeskus, kelle ülesandeks on muu hulgas reostustõrje korraldamine,  saatis kohale reostustõrjelaeva Kati ja piirivalvekaatri, olukorda uurima lendas piirivalve lennuk.

Keskkonnainspektsiooni pressiesindaja Leili Tuule sõnul said nemad juba varahommikul teate Paljassaare sadamakaptenilt, et Eesti kaubalaeval «Lotos» oli juhtunud õnnetus. Keskkonnainspektorile rääkisid laeva esindajad, et tekile valgus kütusejääke, mis sattusid üle parda merre. Kogus oli aga laevameeskonna sõnul väike – umbes sada liitrit kütusetankide puhastamise jääke.

Reostustõrjelaev leidiski merelt reostuse – vee pinnal oli laialdasel alal õlikile, kuid nii õhuke kiht, mida laeval kokku koguda ei õnnestu. Suurt paksu õli laiku laev ega lennuk ei leidnud.

Merel surfanud Gvido Valickis kinnitas aga Postimehele, et oli aerusurfi lauaga paksu musta õliplöga laigust paari meetri kaugusel, see oli tema hinnangul umbkaudu paarisaja meetri pikkune ja vähemalt kümne meetri laiune ala. Ülejäänud laht oli tõepoolest vaid kerge õlikile all.

Paksu plöga sisse mees oma lauaga ei tükkinud, kuna pilt oli tema sõnul päris kole.  Paks reostus oli Valickise sõnul rannast umbes 150-200 meetri kaugusel ja tuule suuna tõttu liikus üha kaugemale merele.

Keskkonnainspektsiooni pressiesindaja märkis, et «Lotosel» toimunu osas on alustatud uurimist ja merest võetud proovid on laborisse saadetud.

Põhja prefektuuri pressiesindaja Marie Aava märkis, et on võimalik, et reostus merel jätab ulatuslikuma ja hullema mulje kui see tegelikult on.

Kui suur kogus kütusejääke Eesti laevalt merre sattus, selgitab välja keskkonnainspektsioon.

Tagasi üles