Lugeja: Maxima maffia võttis mu taaratšeki endale (3)

Eleen Laasner
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elva Maxima taaraautomaadi juures uuendati pärast probleemi infot.
Elva Maxima taaraautomaadi juures uuendati pärast probleemi infot. Foto: Pandipakendi Automatiseeritud Käitlussüsteem

Pühapäeval läks Marju Elva Maxima juures asuvasse taarapunkti tagastama oma viit pudelit, pärast pakendite sisestamist ning rohelisele nupule vajutamist masin aga tšekki ei andnud.

Probleem sai alguse umbes kell 9.15. «Vajutasin rohelist nuppu mitu korda. Minust järjekorras järgmine inimene tuli ka sisse ja sisestas prooviks ühe oma pudeli. Ka tema ei saanud kviitungit, kuigi proovis,» rääkis Marju.

Seejärel läks ta Maxima kauplusesse sisse ja palus ühel kassapidajal anda nõu, mida edasi teha. Kassiir soovitas pöörduda turvamehe poole, mida Marju ka tegi. Turvamees ütles, et tema on teisest firmast ning selle asjaga ei tegele.

Kuna poest polnud abi saada, läks Marju tagasi taarapunkti ruumi, kust leidis klienditoe telefoninumbri. «Kõigepealt pidin tükk aega ootama, sest liinid olid hõivatud. Siis võttis telefoni üks naisterahvas, kellele jutu ära rääkisin. Ta ütles, et oodake palun ja katkestas kõne,» ütles Marju.

Pahane külastaja arvas, et kõne katkes kogemata ja helistas seepärast uuesti klienditeenindusse ning rääkis kogu loo ka teist korda ära, mille peale klienditeenindaja ütles jälle, et peab ootama ja katkestas kõne. «Helistasin uuesti ja küsisin, et miks ta kõne katkestab, kui käsib mul oodata. Tema jutust sain aru, et ta ei käskinud mul oodata teist inimest telefonile, vaid kedagi kohapeale automaati parandama,» rääkis külastaja.

Pärast kolmandat kõnet jäi Marju ootama, sest tundis, et ära minna oleks imelik, kui keegi juba kohale on kutsutud, ja pealegi vajas parandaja tõenäoliselt selgitusi. Kui naine oli oodanud 9.45ni, helistas ta uuesti infotelefonile ütlemaks, et keegi pole endiselt parandama ilmunud. Telefonist soovitati pöörduda Maxima turvamehe poole ja pandi siis toru ära.

«Olin sellisest lollitamisest vihane, läksin uuesti Maxima turvamehe juurde ja ütlesin, et mul kästi pöörduda tema poole ja andku mulle kiiresti minu taarakviitung. See turvamees irvitas mulle näkku ja ütles, et pole tema asi ja tema ei pea sellega tegelema,» rääkis Marju. Veel väitis turvamees, et naise taarakviitungi olevat mingi mees pärast teda välja võtnud ja ise ta on loll, et taarapunktist ära läks.

«Tean kindlalt, et pärast mind oli taarapunktis vaid üks naine ja tema ei saanud samuti oma pudeli eest kümnesendist kviitungit kätte. Ühed inimesed olid veel sinna tulnud, kuid ütlesime neile, et taaraautomaat kviitungeid ei väljastanud ja nad läksid minema,» ütles Marju.

Samal ajal, kui Marju turvamehega rääkis, helistas valvurile naisterahvas infotelefonilt ja nad hakkasid omavahel rääkima. Turvamees väitis sellele naisele samuti, et Marju olevat ise loll, kes jättis oma taarakviitungi võtmata ja keegi järgmine inimene olevat selle ära võtnud.

Pärast teistkordset turvamehega rääkimist läks Marju kauplusesse ja palus ostude eest makstes kassapidajal 50 senti ostusummast maha arvata saamatajäänud taarakviitungi eest. Kassapidaja keeldus ja kui ta seda veel nõudis, siis kutsus kassiir turvamehe.

«Elva Maximas valitseb mingi maffia, kes on taaraautomaadi selliselt häälestanud, et see ei väljasta kviitungeid neile, kes taarat on tagastanud, vaid ilmselt saab turvamees ise need kviitungid ja võtab need õhtul korraga välja,» arvas Marju.

Tema nõudmistest hoolimata keeldus turvamees taarapunkti uksele panemast silti, et taaraautomaat kviitungeid ei väljasta ja seega inimene oma taara eest raha ei saa.

Marju saatis siis kirja Pandipakendi Automatiseeritud Käitlussüsteemile (PAK), millele vastates firma kodaniku ees vabandust palus ning tagastas 50 senti naise kontole. «Meie eesmärk on vältida olukordi, kus kliendi taara tagastuse kogemus ei ole positiivne. Juhime veel kord kõnekeskuse töötaja tähelepanu korrektse klienditeenindamise põhimõttetele,» seisis kirjas.

PAKi juhatuse liige Vitali Drozdov tänas, et klient pöördus nende poole otse, ja palus vabandust, et selle järgnenud tegevus ei vastanud naise ootustele. «Niipea kui saime infot taaratagastusautomaadi rikke kohta, suunasime kohale tehniku, et leida kohe lahendus,» ütles ta.

Spetsialist jõudis kohale kliendile lubatud ajal, kuid paraku oli naine selleks ajaks juba ära läinud. «Mõne minutiga sai tehnik kätte meie poole pöördunud kliendi kviitungi ja jõudis järeldusele, et rikke põhjustas eelmine klient, kes ei kasutanud aparaati reeglite kohaselt,» sõnas Drozdov.

Maxima Eesti kommunikatsioonijuht Katja Ljubobratets ütles, et niisuguste olukordade vältimiseks alustasid nad analüüsi, millist infot ja mil moel saaks veel pakkuda, et taaratagastusautomaatide kasutamine oleks klientide jaoks igati mugav.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles