Chrome annab Flashile surmahoobi

Aivar Pau
, tehnikaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Adobe logo
Adobe logo Foto: DADO RUVIC/REUTERS

Maailma üks kasutatavamaid veebilehitsejaid Google Chrome lõpetab juba sel aastal toetuse Flashile – veebilehtede, multimeediapleierite ja reklaamibännerite loojate pikaaegsele peamisele töövahendile.

Uueks standardtöövahendiks on juba aastaid Flashi kõrval eksisteerinud HTML5 ning Chrome on muutnud selle mõlema eksisteerimise korral eelistatud standardiks. Kui veebide või bännerite loojad mõlemad versiooni pakkunud ei ole, siis tuleb kasutajal Flash eraldi aktiveerida, vahendab Engadget.

Kuni aasta lõpuni lubatakse eraldi aktiveerimata Flashi kasutada vaid 10 suuremas veebikeskkonnas – näiteks YouTube’is ja Facebookis.

Flashile kui veebilehitsejate pluginale on ette heidetud suuri turvaauke, protsesside aeglustamist, suurt energiatarbimist ja kokkujooksmisi.

Flash võeti kasutusele juba aastal 1996 ning oli siis oma animatsioonide ja interaktiivsusega veebimaailmas kõvaks sõnaks. Hiljem järgnesid probleemid turvalisusega ja seadmetelt jõudluse võtmisega.

Maailma suurim veebikaubamaja Amaozon keelas Flashis tehtud reklaamid juba augustis 2015.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles