Allan Kiil: 30-päevane trahvivaba periood ei tee lepingut halvaks (3)

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Allan Kiil.
Allan Kiil. Foto: Toomas Huik

Tallinna Sadama eksjuht Allan Kiil ütles intervjuus Postimehele, et ei näe endal mingit vastutust selles, et üks parvlaev Eestisse tähtajast hiljem jõuab. «Mis vastutust ma saan näha, kui need lepingud olid sel hetkel kõige paremad, mis me teha saime,» leidis ta.

- Mis selles lepingus trahvivaba perioodi kohta kirjas oli?

Lepingus olid trahvid sisse kirjutatud. Mina ei näe küll põhjust, miks need lepingud halvad olid.

- Ehk siis teie arvates olid need kirjapandud tingimused piisavad?

Alati võib ju võtta ükskõik mis lepingu lahti ja öelda, et see on halb leping.

- Teie hinnangul ei olnud see siis üldse halb?

Tollel hetkel oli see parim leping, mida oli võimalik kokku leppida. Ma arvan, et see ei olnud väga halb leping.

Mina saan aru, et isegi Tallinna Sadama eelmised juhid on öelnud, et lepinguga ei olnud midagi halba.

- Aga milline teie roll oli üldse selle lepingu ettevalmistamise juures? Kui palju olite te juures, kui neid tingimusi paika pandi?

Kogu aeg olin juures.

- Ja trahvivaba perioodi pikkuseks pandi 30 päeva?

Jah. See ei muuda ju lepingut halvaks.

- Ehk siis teie arvates pole laevaehituse viibimise põhjus selles, et leping lihtsalt ei motiveeri ehitajat piisavalt?

Absoluutselt. Rääkimata sellest, et igas lepingus võib juhtuda, et mingid asjad hilinevad. See, et üks laev nüüd kohale ei jõua, ei ole mingisugune… Muidugi on halvasti, aga samas kui vaadata seda graafikut, et mis laevad 1. oktoobrist jõuludeni sõidavad, siis seda MKMi (majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi - toim.) tellimust on võimalik teenindada ka kolme laevaga.

Seda teadis ka et MKM – et juhul kui tekib mingisugune tõrge, et laev ei jõua õigeks ajaks, siis tegelikult on kolme laevaga on võimalik need liinid ära teenindada.

- Ehk siis midagi hullu justkui ei ole?

Absoluutselt.

- Kui nüüd rääkida sellest, kes vastutama peaks, siis ma saan aru, et teie ei näe, et Tallinna Sadama tollased juhid peaksid vastutuse võtma?

Mina ei tea seda perioodi, mis vahepeal on toimunud ja kuidas seda lepingut vahepeal täidetud on. Aga nii kaua, kui mina seda lepingut täitsin, siis ma küll neis lepingutes mingit probleemi ei näinud.

- Teie siis endal mingisugust vastutust ei näe?

Aga mis vastutust ma saan näha, kui need lepingud olid sel hetkel kõige paremad, mis me teha saime.

- Nüüdseks on ka spekuleeritud, et neil kehvadel lepingutingimustel võib olla seos teile esitatud altkäemaksukahtlustusega. Kuidas seda kommenteerite?

Loomulikult ei ole seal mingit seost. See kahtlustuse teema on üldse eriline teema, mida ma praegu lahata ei tahaks. Aga mingit seost küll ei ole – ei neil kahtlustustel ega lepingutel.

Kommentaarid (3)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles