Youtube´i jõudis EgyptAiri kapteni viimane kõnelus lennujuhtimiskeskusega

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vahemerest leitud objektid, mis suure tõenäosusega pärinevad EgyptAiri õnnetuslennukist
Vahemerest leitud objektid, mis suure tõenäosusega pärinevad EgyptAiri õnnetuslennukist Foto: SCANPIX

Egiptuse lennufirma EgyptAiri möödunud kolmapäevane lend MH804 Pariisist Kairosse pidi kulgema rutiinselt, kuid nii ei läinud.

Airbus A320-200 tõusis 18. mail kell 23.09 Pariisist Charles de Gaulle`i lennuväljalt õhku, kuid see ei jõudnud mitte kunagi Kairosse, kadudes kell 2.45 Kairo aja järgi radariekraanilt, edastab iltasanomat.fi.

Lennuki piloodid ei edastanud enne kadumist mayday hädakutsungit ega teatanud, et lennukiga oleks midagi korrast ära.

Lend MH804, millel oli 66 inimest, kulges tavapäraselt peaaegu Egiptuseni.

Möödunud laupäeval jõudis Youtube`i salvestis, millel EgyptAiri õnnetuslennuki kapten ja kaaspiloot on väidetavalt viimast korda kontaktis Šveitsis Zürichis asuva lennujuhtimiskeskusega.

Lennuk oli lahkumas Šveitsi õhuruumist, kui kapten ütleb lennujuhtmiskeskusele: «Tänan ja head ööd».

Umbes kaks ja pool tundi hiljem kadus lennuk radariekraanilt, lennates Kreekale kuuluva Karpathose saare lähistel.

Egiptus koos Kreeka, Prantsusmaa ja Briti merepääastjate ja sõduritega asus Vahemerest kadunud lennukit otsima. Möödunud nädalalõpul teatati nii lennukist pärit objektide kui inimjäänuste leidmisest.

Youtube`i jõudnud salvestist kuulnud lennunduskespertide hinnangul võib see pärineda Egiptuse õnnetuslennukist.

«Selle järgi võib oletada, et lend kulges tavapäraselt ja rutiinselt. Piloodid rääkisid tavaliselt ja mitte mingi asi ei viidanud, et ees võib oodata katastroof. Seega sai tekkida midagi ootamatut,  millele ei jõutud piisavalt kiiresti reageerida,» laususid eksperdid.

Pilootide ja lennujuhtimiskeskuse vaheline kõne jõudis Youtube´i liveatc.net leheküljelt, millel on lennukite ja lennujuhtimiskeskuste sidepidamine.

Mõnikord on sealt saadud õnnetuse korral tähtsaid andmeid, kuid MH804 puhul ei ole sellest kontaktist kasu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles