Linnar Priimägi: üks märk ei tohi valetada (40)

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linnar Priimägi.
Linnar Priimägi. Foto: Erlend Štaub

Tallinna Ülikooli reklaami- ja imagoloogia dotsent Linnar Priimägi tõi hollandlase Peter Kentie Eestile loodud turundusplatvormi hinnates välja, et üks märk ei tohiks anda lubadusi, mis ei vasta tõele.

Priimägi leidis esmalt, et hollandlase turundusplatvorm on mõeldud rahvusvahelisele välisturule. «Meie inimesed ei taha ennast lasta niimoodi maha müüa, et meil endil ei ole midagi ütelda selle kohta,» arvas ta.

Imagoloog selgitas, et see märk, mis Eestis tehakse, peab olema nii kavalalt tehtud, et on mõeldud nii sisse- kui ka väljapoole. Tegelikult see bränd peakski tema sõnul seestpoolt välja kasvama.

«Muidu keegi teine annab meie eest mingisuguseid lubadusi, et me oleme kõige paremad ja kõige odavamad ja kõige meeldivamad. Aga kuidas seda ühendada sellega, mis meil siin tegelikult toimub,» arutles Priimägi.

«Kui sa ütled, et sa oled kõige vahvam maa maailmas, siis no mis sa valetad. Mis sa valetad välismaalastele!

«Ühe märgi eetiline imperatiiv on see, et ta ei tohi valetada. Kui sa ütled, et sa oled kõige vahvam maa maailmas, siis no mis sa valetad. Mis sa valetad välismaalastele! Iga oma inimene saab aru, et see nõnda ei ole,» jätkas Priimägi.

Priimägi ootab märgilt eestlaste enda sõnumit. «See on küll mõttevälgatus, aga ma tahaksin midagi niisugust, mis ei oleks mitte minu hinnalipik välisturul, vaid mis oleks minu enda mingi sõnum, eesti rahva sõnum, mitte sõnum eesti rahva kohta,» lausus ta.

Linnar Priimäe hinnangule reageeris Postimehe kommentaariumis ka Peter Kentie ise. «See teeb mind tõesti kurvaks! Kui ta oleks võtnud vaevaks minna justestonishing.com lehele ja lugenud, oleks ta märganud, et asja mõte on olla «est»! Näidata ja rääkida, mis teeb Eesti eriliseks ja silmapaistvaks,» kirjutas mees.

Kentie rõhutas, et ta ei kavatsenud kunagi kiidelda. Ta kinnitas, et Eesti peab olema natuke julgem ja vapram ning just seda turundus ja reklaamid teevadki. «Meie Hollandis tõesti kadestame Eestit teatud valdkondades. Loodus, puhas õhk, kultuur, e-teenused, startupi kultuur jne. Jah, maailma puhtaim õhk ja mugavaim Tallinna lennujaam. See ei ole valetamine, milline sõnavalik professori poolt,» väljendas hollandlane nördimust.

Kommentaarid (40)
Copy
Tagasi üles