E, 5.12.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Värvikirev lahendus: õnnetusterohkel ristmikul ei ole enam võimalik stoppmärgist mööda vaadata

Helen Mihelson
, reporter
Värvikirev lahendus: õnnetusterohkel ristmikul ei ole enam võimalik stoppmärgist mööda vaadata
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 6
Telliskivi-Rohu ristmik.
Telliskivi-Rohu ristmik. Foto: Eero Vabamägi

Telliskivi ja Rohu tänavate ristmik Põhja-Tallinnas on sealsetele elanikele juba aastaid pinnuks silmis, sest ikka ja jälle juhtuvad seal avariid, mis halvemal juhul lõppevad sellega, et auto põrutab majaseina. Nüüd katsetakse ristmikul uut lahendust, mis sagedased õnnetused loodetavasti ära hoiab.

Postimees kirjutas möödunud kuul, kuidas Telliskivi ja Rohu tänavate ristumiskoht on tõenäoliselt üks õnnetusterohkemaid kogu pealinnas. Mullu juhtus seal liikluskindlustuse fondi andmeil 10 liiklusõnnetust, viimase mõne kuu jooksul on auto ristmikunurgal asuva maja seina põrutanud kahel korral.

Vaata ka videolugu: mis tunne on elada majas, mida autod pidevalt rammivad?

Kui veel loo tegemise ajal oli ristmikul Rohu tänava poolt tulles nii hoiatav «Anna teed» liiklusmärk kui ka stoppmärk, siis nüüd on ristmikul ühtekokku kuus peatumiskäsku, neist neli liiklusmärkidena ja kaks mahajoonistatult.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa selgitas, et kuna mingil põhjusel ei pannud autojuhid enne liiklusmärke alati tähele, tuligi see n-ö puust ja punaselt selgeks teha. Lisaks on nüüd peateel ehk Telliskivi tänaval vahetult enne ristmikku kiirusepiirang 30 km/h.

«Ühest küljest nõuab see liikumist antud kiiruse piires, aga teisest küljest viitab see märk ohtlikule kohale,» sõnas Rüütelmaa. «Vaatame, kuidas see olukord seal nüüd kujuneb.»

Kui aga rääkida alternatiivsetest lahendustest, siis näiteks nn lamav politseinik sellele ristmikule ei sobiks. Telliskivi tänaval ei tuleks see kõne allagi, sest tegemist on peatänavaga.

Rohu tänaval sõidavad jällegi paljud B-kategooria sõidukid, nagu näiteks bussid, mistõttu ei sobiks see lahendus kihutajate peatamiseks ka kõrvaltänavale. 

Kas sellisel hulgal liiklusmärkidel ei või aga olla vastupidine efekt, nii et liiklejad satuvad hoopis segadusse? «Tõesti, tundub, et vint on üle keeratud, aga midagi tuli teha, et liikleja oma tähelepanu ilmutaks,» toonitas Rüütelmaa. «Kui liikleja nüüd ka neid märke ei näe, no millal ta siis üldse näeb?»

Muudatuse senine mõju on olnud igatahes positiivne, sest teadaolevalt pole veel (tõsi, väga napi aja jooksul) samal ristmikul ühtegi õnnetust juhtunud.

Selline oli liikluskorraldus Telliskivi-Rohu ristmikul varem:

Foto: Sander Ilvest / Postimees

Selline on liikluskorraldus samal ristmikul nüüd:

Märksõnad
Tagasi üles