Transaviabaltika ei hakka Kuressaarde lendama enne 14. juunit

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saaremaa
Saaremaa Foto: MediaMarketing

Mandri ja suursaarte vahel lendama hakkav Transaviabaltika alustab Kuressaare suunal lende kõige varem 14. juunil ja Kärdla suunal jaanipäevaks.

«Täpset kuupäeva ei ole paigas, kõige hilisem kuupäev, millal nad lendama hakkavad, on 20. juuni,» ütles Saare maavalitsuse arendusnõunik Karl Tiitson BNS-ile. «Teeme tööd ja näeme vaeva, et see võiks tegelikkuses toimuda 14. juunil või siis 20. juunist varem.»

Piletihind pole Tiitsoni sõnul Leedu ettevõttega praegu veel kokku lepitud ja selles osas käivad läbirääkimised. «Täna nad esitasid meile esialgse pakkumise, aga seda me alles räägime läbi ja seda hetkel avalikustada ei tahaks,» ütles ta kolmapäeval.

Tiitson möönis samas, et see pakkumine oli maavalitsuse jaoks «liiga suur hüpe.» Varasemalt on Transaviabaltika teinud pakkumuse 23 eurole, kuid sellele peaksid Tiitsoni sõnul veel lisanduma maksud. «Nii palju võib ette öelda, et mõningane hinnatõus suure tõenäosusega tuleb,» sõnas ta.

Tema sõnul on vaja veel läbi rääkida ka pileti hinnastruktuur, näiteks sooduspiletite puhul soodustuse osa. «Lepingule on kavas alla kirjutada peale seda, kui vedaja on näidanud, et tal on võimekus kõiki neid asju teha ja praegu oleme ette näinud, et see võiks toimuda näiteks üks-kaks päeva enne kui esimene lend,» rääkis ta.

Hiiu maavanem Riho Rahuoja sõnas samuti, et lendude täpne alguskuupäev pole veel paigas. «Meil on kokkulepe, et lepingu allkirjastamisest kolme nädala jooksul peaksid nad lendama hakkama,» ütles ta BNS-ile.

Hiiumaal ja Saaremaal on Rahuoja sõnul olnud mõnevõrra erinev lähenemine ja praegu on piletihinnad põhimõtteliselt teada. «Piletihinnas olulisi muudatusi ei ole,» ütles maavanem, lisades, et see jääb varasemale tasemele. 

Kas lennufirma võiks peale lepingu allkirjastamist kolmest nädalast kiiremini lendama hakata, sõltub Rahuoja sõnul sellest, kui kiiresti nad suudavad ära korraldada oma piletimüügisüsteemi.  «Ja see lennuk tuleb neil ka veel Eestisse tuua ja siin teenindus organiseerida, » ütles ta.

Vastavalt hanke pakkumisele on riigieelarvest makstava ühistranspordi sihtotstarbeline toetus ühele reisile lennuliinil Tallinn-Kuressaare-Tallinn 1980 eurot ja Tallinn-Kärdla-Tallinn 1520 eurot. Lennumaht jääb sarnaseks võrreldes eelmise vedajaga, ehk 12 lendu nädalas liini kohta, teatas MKM.

Graafiku kohaselt toimub hommikune lend Kärdlast Tallinna 7.45 ja Kuressaarest Tallinna 9.30 ning õhtune lend Tallinnast Kärdlasse 17.00 ja Tallinnast Kuressaarde 18.35. Nädalavahetuse hommikused väljumisajad on argipäevade omadest hilisemad.

Transaviabaltika kasutab põhilennukina 19-kohalist lennukit Jetstream-3200. Asenduslennukina ja sõltuvalt maavanemate ning ettevõtte lepingu allkirjastamise ajast võib ettevõte kasutada lepinguperioodi alguses ka 19-kohalist lennukit LET L-410.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles