Maanteeameti juht: eksamineerimine võiks kolida vaid suurtesse linnadesse - see toob parema liikluskultuuri (16)

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Priit Sauk.
Priit Sauk. Foto: Erik Prozes

Maanteeameti peadirektor Priit Sauk tunnistab Postimehele antud intervjuus, et Rapla teenindusbüroo sulgemise osas jäädi selgitustöö tegemisel hätta. Sama saatus - büroode sulgemine - ootab ilmselt teisigi väiksemaid kohti, kuid milliseid, täna ei avalikustata.

- Mis Raplamaa inimeste põhisõnum tänasel kohtumisel oli?

Tahtmine oleks, et kõik säiliks nii nagu vanasti. Aga meie ütleme, et teatud valdkonnad vajaksid ümbervaatamist. Nii me siis otsast toimetame ja teatud nüanssidele otsimegi koos lahendusi. Näiteks kui on piirkonnas mingid äriettevõtted, siis neile saab läheneda ka personaalselt. Raplas on väga palju rasketehnika maaletoojaid ja edasimüüjaid ja me pakkusime neile välja, et registreerimiseelse ülevaatuse tegemiseks ja numbrite väljastamiseks võiksime me kliendi juurde kohale sõita.

Samuti ka sõidueksamid, mis puudutavad näiteks Kehtna kutsekooli. Me tahame jätkuvalt kliendile lähedal olla, aga kindlasti on ka teenused, millega me ei saa seal jätkata.

- Mis need teenused on?

Kõige suurem poleemika on tõenäoliselt seotud B-kategooria sõidueksamitega. See on üks meie teenindusreformi põhieesmärke – me tahame, et eksamineerimiskvaliteet oleks üle Eesti sarnane. See tähendaks, et tulevikus oleks välistatud ka võimalikud kokkulepped kohalike eksamineerijatega.

- Aga see tähendab ikkagi ju seda, et need, kes tahavad eksamit teha, peavad siis näiteks Tallinnasse sõitma?

See on tõesti nii. Me arvame, et eksamineerimist võiks Eestis tulevikus teha suuremates kohtades. See on igati mõistlik ka liikluskultuuri ja –ohutuse poole pealt.

Siin on kõlanud ka väited, et kõik juhid ei saa Tallinnas hakkama. Me väljastame lube, mis kehtivad kogu Eestis ja sekka veel Euroopas, nii et sellevõrra võiksid ja peaksid juhid kindlasti oskama sõita ka suuremates linnades.

- Samas on see ju eksamitegijale lisakulu nii ajalises kui rahalises mõttes.

Eksami tegemine ei ole igaühe kohustus, see on vaba soov ja tahe. Me ju täna kõik diskuteerime, et meie teedel pole juhtide suhtumisega kõik korras ning ennekõike näeme me võimalust olukorra parandamiseks läbi eksamisõela tihendamise. Ei ole ju mõistlik, et Tallinna inimesed sõidavad eksamit tegema Hiiumaale, sest seal saab lihtsamini läbi.

- Ma saan aru, mis te mõtlete, aga samas tähendab see ju ikkagi seda, et kogukonna jaoks olulised teenused viiakse väikestest kohtadest ära.

Veel kord, inimene peab üldjuhul üks kord elus eksamit sooritama, kui ta just ei patusta. Ehk on siiski võimalik ühekordne sõit mõnda suuremasse punkti. Ma soovitan endiselt mõelda, et kogu kultuuri mõttes on see väga vajalik ja mõistlik samm.

- Milliseid teenindusbüroosid siis veel varsti sulgemine ootab?

Me oleme öelnud, et ühestki konkreetsest nimest me täna veel ei räägi. Praeguse analüüsiperioodi kokkuvõtte teeme 5. juulil, kui räägime täpsematest plaanidest üle Eesti ka teiste büroode osas.

- Ma kuulsin sellist väidet, et teile anti ministri poolt käsk, et tuleb teatud arv inimesi koondada.

See on valeväide. Iga organisatsiooni eesmärk on otsida efektiivsust. Seda ma ei salga, et jah, ministeeriumiga on kokku lepitud eesmärk ja numbrid, milline peaks olema meie koosseis selle aasta lõpuks. Kindlasti on büroode reformil ka mingi osa selles, aga need numbrid on olematud.

- Kui nüüd Rapla juurde tagasi tulla, siis nende inimeste põhisoov oleks see, et kõik varem pakutud teenused Raplasse ka alles jääks. See vist ei tule kõne allagi?

Meie Rapla büroo koormatus on seni olnud teiste suuremate büroodega võrreldes kolm korda väiksem. Ehk tegelikult, me ootasime klienti. Ma ei eita, et kliendid seal käivad. Aga nad käivad väga vähe võrreldes teiste büroodega.

- Kas väiksemate büroode sulgemine ei too kaasa seda, et Tallinnas ja Tartus kasvavad järjekorrad veel eriti pikaks?

Tegelik eesmärk on tugevdada allesjäävaid büroosid. Täna on võimalik kasutada ka eelbroneerimissüsteemi, kus saab endale aja broneerida ja tulla õigeks ajaks kohale. Kui aga rääkida eksamijärjekordadest, siis täna sooritavad eksami esimesel katsel alla poole õpilastest, mis näitab, et me teeme pooltühja tööd. Siin on hästi suur koht koostööks autokoolidega.

- Raplamaa inimeste teine etteheide oli see, et keegi nagu ei teadnud, et sealset bürood hakatakse kinni panema.

Alati väidetakse, et infot on vähe nii sisse- kui väljapoole. Ega enne ei saa otsustega välja minna, kui ei ole ka lahendused seespool kokku lepitud. Aga jah, ma olen nõus, et võib-olla oleks pidanud ettevõtjatega rohkem suhtlema.

Aga täna oleme kokku leppinud juba otsekohtumised teiste maakondadega ehk valgustustegevus käib veidi enam ka ettepoole. Tunnistan, et Raplaga jäime kommunikatsiooniga veidi hätta.

Kommentaarid (16)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles