Roosa vein vallutab maailma turgu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuldne kesktee: roosa vein on mõnus, suvine ja pretensioonitu. Sobib nii sünnipäevale kui muru niitmise vahepalaks.
Kuldne kesktee: roosa vein on mõnus, suvine ja pretensioonitu. Sobib nii sünnipäevale kui muru niitmise vahepalaks. Foto: Reuters / Scanpix

Kas härra ja proua soovivad oma nõudliku maitsemeele rahuldamiseks eine kõrvale punast või valget veini? Sest roosa on ju teadagi lihtsalt peet – või kas ikka on? Pingeline globaalne konkurents turul on pannud Prantsusmaa veinitootjad sellise traditsioonilise snobismiga vaikselt sõda pidama.

Nimelt napsas Itaalia mullu rahvusvahelise viinamarja- ja veiniorganisatsiooni (OIV) andmetel maailma veinitootmise edetabelis prantslastelt esikoha. Sestpeale on Prantsuse veinitööstus ärevil.

Ometi on prantslastel arsenalis võimas relv: roosa vein ehk rosé. Viimase üleilmne müük on kümne aastaga kasvanud peaaegu kolmandiku võrra, suuresti seetõttu, et Ameerika Ühendriikides on nõudlus roosa veini järele plahvatuslikult kasvanud. Näiteks kasvas Prantsusmaa Provence’i veininõukogu (CIVP) andmeil selle piirkonna roosa veini import USAsse mullu 58 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles