Pärnu ja Tartu linnapead: riik peab kohalike lennujaamade toetamist jätkama

Birgit Podelsky
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu lennujaam
Pärnu lennujaam Foto: Ants Liigus

Tartu linnapea Urmas Klaasi sõnul lendavad toimivate ühenduste olemasolul inimesed meelsasti ja üha rohkem, mida kinnitab ka Tartu lennujaama iga-aastane tulemus.

Kui 2012. aastal pärast lennujaamas tehtud põhjalikke rekonstrueerimistöid läbis Tartu lennujaama 12 000 inimest, siis 2015. aastal juba ligi 21 000 reisijat.

«Lennujaama uuendamine oli regionaalset arengut ja turismiekspordi kasvu silmas pidades õige samm ning ning seetõttu on vajalik, et riik jätkaks kohalike lennujaamade toetamist nii Tartus kui ka mujal Eestis, » ütles Klaas. «Seetõttu toetan Pärnu püüdlusi oma lennujaam taas töökorda saada ja lende uuesti alustada.»

Pärnu linnapea Romek Kosenkraniuse sõnul annab Tartu kogemus Pärnule julgust tegutseda oma lennuvälja korda tegemise nimel. Vabariigi Valitsusele esitati aprilli lõpus taotlus Pärnu lennujaama renoveerimiseks mõeldud 13 miljoni euro eraldamiseks.

«Pärnumaale on turismiedendajad investeerinud 60 miljonit eurot Lottemaa, autoringaja, golfiväljaku, spaade ja muude tõmbekeskuste rajamiseks ning kõik need ning paljud teised asutused ootavad turiste, » ütles Kosenkranius. «Kui täna on soomlaste ja rootslaste jaoks Pärnu justkui transpordilõksus, kuhu on keeruline ja aeganõudev pääseda, siis lennuliinide taaskäivitamisel leiaks Pärnu üles uued ning nooremad Põhjamaade turistid.»

Kosenkraniuse sõnul suurendaks rahvusvaheliste lennuliinide olemasolu lisaks regionaalsele arengule ka riigi sissetulekuid Eestisse lisanduvate välisinvesteeringute näol. «Pärnumaale juba tulnud uued ettevõtted ja siinset ärimaastikku alles kompavad välisfirmad on huvi tundnud lennuühenduse olemasolu vastu,» ütles Kosenkranius. «Kuna Eesti erinevate piirkondade jätkusuutlikkus on selgelt ka riigi huvides, pean mõistlikuks kohalike lennujaamade tegevuse toetamist riigi poolt.»

Hiljuti Rootsi lennuliiklusteenistuse läbi viidud uuringu kohaselt maksaks Pärnu lennujaama renoveerimine kaasaegselt töötavaks transiidisõlmeks 13 miljonit eurot. Raporti järgi oleks Pärnu lennujaamal potentsiaal teenindada viie aasta pärast 48 000 reisijat, kellest tulev sotsiaalmajanduslik mõju ulatuks 3,8 miljoni euroni aastas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles