Peugeot hakkab pardageneraatoriga hübriidautosid testima

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peugeot logo.
Peugeot logo. Foto: SCANPIX

Autokontsern PSA Group hakkab testima elektriautosid, mis laevad ennast pardal asuva generaatoriga, kirjutab Reuters.

Tegu on osaga strateegiast, millega Prantsuse autotootja loodab jõuda masstoodangus kannule elektriautode ja hübriidide turu liidritele Nissanile ja Toyotale.

Esimest korda kasutas pardageneraatoreid ehk nn sõiduulatuse pikendajaid hübriidautodes 2011. aastal General Motors, esitledes revolutsioonilist mudelit Chevrolet Volt. Viie aastaga on bensiinigeneraatorid muutunud üha kergemaks ja efektiivsemaks, mis tähendab seda, et elektriautod saavad kasutada väiksemaid akusid, mis vähendavad ühtlasi ka sõiduki kaalu ja maksumust.

PSAga teeb koostööd Iisraeli idufirma Aquarius Engines, mille generaatoritehnoloogiate arendust nõustus Prantsusmaa ettevõte rahastama. PSA teatel tehnoloogiaid veel testitakse ning kas ja millistes autodes neid tulevikus kasutama hakatakse, pole veel otsustatud.

Autotootjad on sunnitud üha karmistuvate emissioonipiirangutega toime tulemiseks looma soodsaid ja populaarseid mudeleid, mis toetuvad üha enam elektrijõule. Kuna täiselektriliste autode nõudlus on suurematel turgudel lühikese sõiduulatuse ja kallite akude tõttu üsna marginaalne, on ettevõtted keskendunud hübriidsõidukite arendamisele.

Maailma populaarseim hübriidsõiduk Toyota Prius tähistab järgmisel aastal juba 20. sünnipäeva. Autos kombineeritakse sisepõlemismootorit elektrimootori ja akuga. Kuna aku lisab Priusele raskust, vähendab see aga elektrimootorist tulenevat kütusesäästu, samuti on auto märgatavalt kallim sisepõlemismootoriga konkurentidest.

Teistsugust lähenemist pakuvad aga sõidupikendajaga varustatud autod nagu Chevrolet Volt ja BMW i3, mille generaatorid asuvad tööle alles siis kui aku täituvus on jõudnud kriitilise piirini. Sarnaselt hübriididega väheneb lisakaalu tõttu aga autode sõiduulatus.

Aquariuse süsteem on aga kärbitud ühe kolvini, mis töötab klappideta 600cm3 silindri sees, tootes energiat elektromagnetiliste mähiste abil. Väidetavalt peaks selline süsteem olema tavalise sisepõlemismootoriga võrreldes kaks korda energiaefektiivsem. Iisraeli ettevõtte teatel peaks esimesed sellist lahendust kasutavad autod jõudma testimisse juba järgmise aasta alguses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles