Hiina peibutab piraka palgaga piiritaguseid piloote

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Airbus A320 tüüpi lennuk, mille piloote oodatakse Hiinasse avasüli.
Airbus A320 tüüpi lennuk, mille piloote oodatakse Hiinasse avasüli. Foto: KIM KYUNG-HOON/REUTERS

Hiina lennufirmad peavad värbama eelseisva kahekümne aasta jooksul kuni sada lendurit nädalas – niivõrd kiiresti kasvab kodanike kihk reisida.

Kuna kodumaal kandidaate napib, lehvitavad firmad välismaalaste ees suuri rahapakke, kirjutab Bloomberg.

Näiteks tunnistas endine United Airlinesi lendur Giacomo Palombo, et teda pommitatakse iga nädal pakkumistega tulla Hiinasse A320 lennukeid juhtima.

Piirkondlik firma Qingdao Airlines pakub suisa 318 000 dollarit aastas. Sichuan Airlines, mis lendab Kanadasse ja Austraaliasse, piirduks 302 000 dollariga.

Seejuures võtaksid mõlemad lennufirmad enda kanda Palombo tulumaksu Hiinas.

Vaatlejate hinnangul võib Hiina õhuliiklus kahe eelseisva kümnendiga vaat et neljakordistuda. Tekkimas on kõige tihedam turg maailmas.

Äsjaloodud ja mujal maailmas sisuliselt tundmatud lennufirmad maksavad paremat palka, kui mõned kogenud kaptenid teenivad Delta Air Linesis.

Olukorras, kus kohati pakutakse kuni 26 000 dollarit kuus, võivad näiteks Vene või Brasiilia piloodid teenida Hiinas neli korda rohkem, ütles värbamisfirma Wasinc Internationali president Dave Ross.

«Kui me küsime lennufirmadelt: «Kui palju piloote te vajate?», ütlevad nad: «Oh, me võtame nii palju, kui te saadate.»,» rääkis Ross. «Piire praktiliselt polegi.»

Kui keegi soovib Hiinas lenduritööd teha, aga elaks meelsamini mujal, saab palka natuke vähem. Küll aga võimaldatakse teil tasuta koju ja tagasi lennata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles