Kobraste ja vihma kätte jäänud maanteel laiutab mitme meetri laiune sügavik

, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
See foto kuulub eelmise aasta Eesti parimate uudisfotode sekka. Kui truup lõpuks vabastati, oli tee täielikult ära uhutud, eraldades Viiratsi ja Mustapali kandi inimesed teineteisest.
See foto kuulub eelmise aasta Eesti parimate uudisfotode sekka. Kui truup lõpuks vabastati, oli tee täielikult ära uhutud, eraldades Viiratsi ja Mustapali kandi inimesed teineteisest. Foto: Marko Saarm

Kui eile pärastlõunal oli Viiratsi ja Mustapali vahel üleujutuse tõttu umbes pool sõiduteest ära uhutud, siis eile õhtuks ei olnud teest enam midagi järel. Mustapalist otseteed mööda Viiratsisse jõudmiseks tuleb praegu jalga tõmmata kõrge säärega kummikud või olla maailmatasemel kaugushüppaja.

Häda sai alguse kobrastest, kelle tegevuse tõttu truup ummistus. Et vesi enam tee alt läbi ei pääsenud, tõusis see kiiresti ja oli eile lõunaks ära uhtnud poole teest. Kohaliku elaniku Alar Oherdi üleeilne ennustus, et õhtuks ei ole teejupist enam midagi alles, pidas paraku paika, mis tähendab, et Viiratsi–Mustapali maantee pole läbitav ühegi sõiduvahendiga ega ka jalgsi.

Maanteeameti liikluskorraldaja Alard Tallo sõnul kuulub Viiratsi–Mustapali maantee riigile. Eile avaldas ta lootust, et ehk õnnestub truup kiiresti avada ja pool teed päästa, õhtuks oli aga selge, et käiku tuli lasta mustem stsenaarium ehk kruusatee sulgemine pikemaks ajaks.

«Tee hooldaja on aktsiaselts Eesti Keskkonnateenused, kelle ülesanne on muu hulgas truupide puhtana hoidmine,» rääkis Tallo. Seda, kas maanteeamet Eesti Keskkonnateenustelt tee parandamiseks tehtud kulutuste korvamist nõuab, ei osanud Tallo öelda, sest selle valdkonna eest vastutavad inimesed on parasjagu puhkusel. «Kui otsustaja naaseb, võetakse teema kindlasti päevakorda,» lausus liikluskorraldaja.

Seda, millal teed korrastama asutakse, ei osanud Tallo eile samuti öelda. «Veetase on veel kõrge ja selle vajumisega läheb aega, mistõttu arvan, et paari päeva jooksul ei toimu seal midagi. Samas nädalatepikkuseks praegune olukord vaevalt kujuneb,» andis ta teada.

Aktsiaseltsi Eesti Keskkonnateenused Lääne regiooni juhataja Jaan Viljase sõnul olid töömehed truubi vabastamisega ametis neljapäeva hommikuni. «Alles hommikul õnnestus vesi taas liikuma saada,» rääkis ta. Viljase kinnitust mööda on ettevõttel kui teehooldajal kohustus regulaarselt ka truupe kontrollida. «Meil on teada ka madalamad ja ohtlikumad kohad, mida käime tihedamalt vaatamas, aga nüüdne olukord tuli siiski ootamatult,» nentis ta.

Tema sõnul ei olnud koprad tammi ehitanud mitte truupi, vaid sellest kaugemale. «Nende insenerilahendus ei olnud kahjuks piisavalt hea ning kaugem tamm lagunes, voolas truupi ja ajas selle umbe,» kirjeldas ta.

Teel on korraldatud 3,7 lisakilomeetri pikkune ümbersõit Jänese–Pirmastu–Nõmme–Supsimari–Kipi tee kaudu.  Neljapäeva hommikul võis mõlemal pool suurt tühimikku näha uudistajaid, kes nii üksi kui perega looduse lahingutandrit uudistama ja pildistama olid tulnud. Kohalike sõnul on võimalus Mustapali poolt suurele teele jõuda vähemalt kolmest kohast- lisaks Nõmmele ka Holstre ja Väluste kaudu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles