Matemaatik avastas, kuidas oleks kõige efektiivsem autosid parkida (11)

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Ameerika Ühendriikide Salfordi ülikooli matemaatikut hakkas huvitama, millisel viisil oleks autode parkimine kõige efektiivsem.

David Percyle hakkas senine parkimisgeomeetria, milles autod on ristkülikutes, närvidele käima ja ta hakkas lahendust otsima, edastab foxnews.com.

Ta tegi rea arvutusi ja leidis viisi, kuidas oleks lihtsam autot parkida ja parkimiskohast välja sõita. Selliselt parkimisel mahub parklasse autosid rohkem.

Matemaatiku sõnul tuleks autod parkida 45-kraadise nurga all, see annab rohkem parkimis- ja manööverdamisruumi.

Percyl tekkis sellise parkimise idee kui ta ülikooli parklas uuendati parimiskohtade jooni, mis olid aastakümneid ühesugused. Auto tuli manööverdada kasti ja kastist välja ning see nõudis palju ruumi.

«Sain aru, et nelinurkne parkimine võtab ruumi ja on kohmakas, samas diagonaalse parkimise puhul võtavad autod vähem ruumi ja parklasse mahub rohkem masinaid,» teatas matemaatik.

Kui ta soovitust rakendada 500 autot mahutavas parklas, siis mahuks sinna veel 119 masinat.

«45-kraadise nurga all parkimine annab 23 protsenti ruumi juurde. Kui parkida 36-kraadise nurga all, siis saaks ruumi juurde 34 protsenti, kuid jooni on lihtsam tõmmata 45-kraadise nurga puhul,» selgitas Percy.

Ameeriklase teatel on 45-kraadine parkimine efektiivne suurtes parklates, väiksemates ei tule see nii esile.

Kommentaarid (11)
Copy
Tagasi üles