FBI: Germanwingsi õnnetuslennuki tapjapiloodi lennundusharidus oli lünklik

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andreas Lubitz
Andreas Lubitz Foto: SCANPIX

Ameerika Ühendriikide Föderaalse Juurdlusbüroo (FBI) uurimine näitas, et odavlennufirma Germanwings lennuki Prantsusmaal tahtlikult vastu mäekülge lennutanud kaaspiloodil Andreas Lubitzil oli lennundusõpingutega raskusi ja ta piloodiharidus oli lünklik.

FBI raporti kohaselt oli Lubitzil  probleeme keskendumisega, ta ei suutnud läbida lennusimulaatoris tehtavat põhieksamit ja pika haiguse tõttu oli ta õpingutes katkestusi, edastab Yle.

Osa lennuõnnetuses elu kaotanute pereliikmed andisd USAs Arizonas tegutseva Germanwingsi emafirma Lufthansa pilootide koolituskeskuse kohtusse. Nende sõnul oleksid koolitajad pidanud Lubitzi õppimisraskustest andma teada nii Lufthansale kui Germanwingsile, kuhu ta tööle palgati.

FBIni jõudnud dokumentide kohaselt oldi pilootide väljaõppekeskuses teadlikud Lubitzi vaimse ja kehalise tervise probleemidest, kuid neile ei reageeritud õigeaegselt. Lubitz oli Arizonas Lufthansa piloodikoolituskeskuses õpingutel 2010 ja 2011.

«Koolitajate teatel kukkus Lubitz simulaatorieksamil läbi, kuna ta ei suutnud keskenduda ega olukorda hinnata. Seda võis põhjustada ta pikaajaline depressioon ja teised vaimse tervise probleemid,» tõdes hukkunute peresid esindav advokaat Brian Alexander.

Probleemidest ja läbikukkumistest hoolimata kuulutati Lubitz piloodikursuse läbinuks.

Kohe pärast möödunud aasta märtsis Prantsuse Alpides toimunud õnnetust hakati uurima, kas kaaspiloot Lubitzi tahtlik tegu võis olla tingitud vähestest lennuoskustest ja haigusest.

Anonüümseks jääda soovinud lennundusõppejõu arvates ei sobinud Lubitz oma isikuomaduste ja kehva tervise tõttu piloodiks. Teise õppejõu sõnul ei suutnud sakslane korraga jälgida  mitut näidikut ja mõõteriista, mis on piloodile vajalik oskus, samuti oli tal probleeme lennukist väljapool toimuva jälgimisega.

Ametlikel andmetel ei läbinud Lubitz viiest proovilennust kõige tähtsamat ning 67 koolituslennust samuti ühte.

Koolituskeskuse teatel tuleb piloodiõpilastel teha simulaatoris palju õppe- ja testlende. Lubitz ei olnud ainus, kes mõnel lennul läbi põrus ning õpilased said alati võimaluse uueks katseks.

Lubitzi koolitus USAs Arizonas venis mehe haiguse tõttu ja see oli Lufthansale teada, kuid ei uuritud, mis haigusega tegemist oli.  Lubitzil oli Saksamaal ravitud depressiooni, kuid Lufthansal ja koolituskeskusel puudus selle kohta info, sellest said nad teada alles pärast õnnetust.

Germanwingsi lend 9525 oli 24. märtsil 2015 teel Barcelonast Düsseldorfi, kui Airbus A320-211 kukkus Prantsusmaal Alpide piirkonnas Nice´ist 100 kilomeetri kaugusel alla. Hukkus 144 reisijat ja kuus meeskonnaliiget, kaasa arvatud kaaspiloot Andreas Lubitz, kes uurimise kohaselt lennuki meelega vastu mäekülge lennutas. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles