Eestlased said Liepaja rallil kolmanda koha

Kadi Parts
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autasustamine, Eesti paar Siim Plangi - Marek Sarapuu paremal.
Autasustamine, Eesti paar Siim Plangi - Marek Sarapuu paremal. Foto: Liepaja ralli Facebooki leht

Täna lõppes FIA ERC Euroopa autoralli meistrivõistluste eelviimane etapp, Rally Liepaja. Kiiretel Läti kruusateedel sõidetud rallil olid eestlased korralikult pildis, kokkuvõttes toodi Siim Plangi ja Marek Sarapuu poolt koju üldarvestuse kolmas ja oma klassi teine koht, Miko Niinemäe ja Martin Valter olid oma klassi kolmandad. 

Plangi ja Sarapuu (Mitsubishi Lancer EVO X) alustasid Rally Liepaja teist päeva üldarvestuse neljandalt kohalt, kolmandal kohal olevad valitsevad Euroopa meistrid Kajetan Kajetanowicz-Jarek Baran (Ford Fiesta R5) olid vaid 3,2 sekundi kaugusel. Juba esimese katsega võtsid eestlased tagasi 2,9 sekundit, järgmisel veel 0,8 ja see tähendas, et Plangi ja Sarapuu tõusid kolmandale kohale. Seda kohta hoidsid valitsevad Eesti meistrid kuni lõpuni ja nii kuulus neile kolmas koht Rally Liepaja üldarvestuses Ralfs Sirmacise-Arturs Šiminsi (Skoda Fabia R5) ning Aleksei Lukjanuki-Roman Kapustini (Mitsubishi Lancer EVO X) järel. ERC 2 klassis olid nad Lukjanuki ja Kapustini järel teised. Kajetan Kajetanowicz-Jarek Baran tulid neljandaks ja kindlustasid sellega endale neljanda Euroopa meistritiitli.

«Auto pidas vastu ning me ise samuti. Lõpetada kolmandana üldarvestuses ja 2016. aasta Euroopa meistri ees on igati meie ootuste ületamine,» oli Plangi tulemusega rahul.

ERC Junior arvestuses sõitvad Miko Niinemäe ja Martin Valter (Peugeot 208 R2) alustasid teist päeva oma klassi viiendalt kohalt ja vahed olid väikesed, nende kaotus liidritele oli 10,3 sekundit. Kui sõidetud olid pooled pühapäevased katsed ehk kolm katset, olid nad tõusnud kolmandale kohale. Järgmise katsega tõusid nad teiseks ja vahe liidritega, Marijan Griebel-Pirmin Winklhofer (Opel Adam R2) oli 3,4 sekundit. Liidrid suurendasid eelviimase katsega edu ja see oli enne viimast katset 6,2 sekundit. Niinemäe ja Valter võitsid viimase katse, edestades Griebel-Winklhoferit 1,5 sekundiga. Kahjuks hilinesid nad viimase katse ajakontrollpunkti kaks minutit ja said 20 sekundit trahvi. Selle tõttu möödusid neist soomlased Alex Forsström-Jukka Jämsen (Opel Adam R2) ja eestlastele kuulus kolmas koht klassis ERC Junior. Griebel ja Winklhofer aga tagasid endale etapivõiduga Euroopa meistritiitli.

«Kui välja jätta esimese päeva eksimus ühes mahapöördes ja tänane valearvestus oli tegu hea võistlusega. Täna olime oma klassi kiireimad ja konkurents oli meie klassis läbi nädalavahetuse äärmiselt tihe,» ütles Niinemäe peale rallit.

Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad juba sellel nädalavahetusel, kui 23.-24. septembril sõidetakse Tartu ralli.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles