Eesti koolilapsed osalevad üle-euroopalises võõrkeeleuuringus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eksamil.
Eksamil. Foto: Elmo Riig / Sakala

Tänasest 4. märtsini viiakse Eesti koolides esmakordselt läbi Euroopa keeleoskusuuringu põhitest, mis selgitab välja põhikooli lõpetajate inglise ja saksa keele oskuse taseme.

Kui teadmiste-oskuste mõõtmiseks matemaatikas ja loodusainetes on Eesti osalenud kahes rahvusvahelises uuringus – 2003. aastal TIMSS ning 2006. ja 2009. aastal PISA, siis Euroopa Komisjoni 2007. a algatatud üleeuroopaline õpilaste keeleoskuse uuring on selles valdkonnas esimene.

Euroopa keeleoskusuuringu põhitest viiakse läbi 149 Eesti koolis nende õpilaste seas, kes on lõpetamas kohustuslikku haridust ning on seega üldjuhul 15–16-aastased.

Eestis on uuritavateks keelteks inglise keel (valimi suurus 1779 õpilast) ja saksa keel (valimi suurus 1489 õpilast) ning testitakse kolme osaoskust: kuulamine, lugemine, kirjutamine.

Uuringu käigus kogutakse infot ka võõrkeelte õppimise tausta kohta. Selleks lisanduvad keeletestidele taustaküsimustikud valimisse kuuluvatele õpilastele, nende kooli kolmanda kooliastme võõrkeelte õpetajatele ja kooli direktorile.

Et valimisse kuuluvate koolide õpilased ja õpetajad teaksid, millist tüüpi ülesandeid testimisel kasutatakse, on uuringu kodulehel kättesaadavad testi tutvustavad materjalid. Samad materjalid on eesti ja vene keelde tõlgitud juhistega olemas eksamikeskuse kodulehel.

Euroopa Komisjoni ettepanekul mõõdetakse esimeses uuringus keeleoskust viies võõrkeeles, mida Euroopa Liidus kõige enam õpetatakse: inglise, prantsuse, saksa, hispaania ja itaalia keeles.

Uuringus osalemine annab ülevaate Eesti põhikooli lõpetajate inglise ja saksa keele oskusest ning võimaldab võrrelda õpilaste võõrkeeleoskust rahvusvaheliselt.

Keeleoskusuuringu tulemused avalikustatakse 2012. aasta keskpaiku.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles