Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit

Hiiumaa laevatee lihviti 20 sentimeetri võrra sügavamaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vedurlaev KAKE
Vedurlaev KAKE Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Meremõõdukeskus OÜ alustas täna öösel TS Laevade tellimusel Väinamerel Rukkirahu kanali süvendustöid. Kanalis on nüüdseks tagatud sügavus -5,25 m.

Meremõõdukeskuse teatel teisaldati tänase öö jooksul Rukkirahu kanalist tuukrite abiga madalamad navigatsiooni ohud. Tuukritööd on tänaseks lõppenud.

Meremõõdukeskuse juhataja Peeter Ude sõnul on hetkel kogu kanalis tagatud sügavus -5,25 meetrit. Enne tuukritööde tegemist oli see -5,05 meetrit.   

«Täna saabub Rohuküla sadamasse puksiir, millele paigaldame traali ja esimesel võimalusel, kui ilmastikutingimused lubavad, alustame merepõhja traalimisega,» lisas Ude.

Seoses madala meretasemega Väinamerel tellis TS Laevad Rukkirahu kanali süvendamistööd. Süvendustööde eesmärk on puhastada Rukkirahu kanal (ligikaudu 60–65 meetri laiune) kividest ja kanali keskele kogunenud pinnase vallist, mille tagajärjel muutub kanal 20-30 sentimeetrit sügavamaks kuni 5,3 meetrini. Tööde tulemusena tekib võimalus suurematel laevadel sõita ka madalama veega Hiiumaa ja mandri vahel.

Tööde maksumus on kokku koos käibemaksuga 42 000 eurot ja neid teostab Meremõõdukeskus OÜ. Süvendustööd algasid reedel ja tööde orienteeruv lõpp on teisipäeval. Parvlaevaliiklust süvendustööd ei  takista.

TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar tunnustab Meremõõdukeskuse kiiret reageerimist ning tänab kõiki teisi koostööpartnereid operatiivse tegevuse eest süvendustööde läbiviimise tagamisel.

Rukkirahu kanali süvendamine toimub koostöös Tallinna Sadama, Saarte Liinide, Hiiu maavalitsuse, Meremõõdukeskus OÜ, Veeteede ameti ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vahel.

Tagasi üles