Mandri ja Hiiumaa vaheline kanal on nüüd sügavam

Katriin Tralla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saaremaa Laevakompanii parvlaev St. Ola Rohuküla-Heltermaa liinil.
Saaremaa Laevakompanii parvlaev St. Ola Rohuküla-Heltermaa liinil. Foto: Raigo Pajula

Ekstreemselt madala veetaseme tõttu, mis tugevalt parvlaevaliiklust häiris, tehti Rukki väinas süvendustöid, mille tulemusel on nüüd kanali vähim sügavus 5,2 meetrit. 

Võrreldes käesoleva aasta augustis tehtud mõõdistamisega, kui kanali vähim sügavus oli 5 meetrit, võib öelda, et hooldustöödega saadi kanal vähemalt 20 sentimeetri võrra sügavamaks, selgitas Veeteede ameti kommunikatsioonijuht Priit Põiklik. Mõõdistuskaater Kaja tulemused on esitatud keskmise veetaseme suhtes.

Tööde maksumus oli 42 000 eurot, mille elle kulu kannab riik meretranspordiks ettenähtud vahendite arvelt, kinnitas Põiklik.

Tööde tegija on varem teatanud, et kanali vähim sügavus on 5,28 – 5,29 meetrit, kuid vastavalt kartograafiastandardile esitatakse sügavusandmed kümne sentimeetrise täpsusega, ümardades neid ülespoole. Tööd tehti vedurlaevaga Kake, millele oli paigaldatud kuue meetri laiune ja pea seitse tonni kaaluv traal. Lisaks eemaldati tuukritööde käigus kanalist ka suuremaid kive, mis traalimisega kanali põhjast välja tulid. Seejärel siluti kanali põhi veelkord traaliga üle.

Eelmise nädala reedel andis Veeteede amet kooskõlastuse kanali hooldustöödeks traalimismeetodil ja ka kivide eemaldamiseks kanali põhjast. Tööd viis läbi OÜ Meremõõdukeskus ajavahemikul 21. - 25. oktoobrini. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles