Kuidas sündis Ameerika toidukultuuri sümbol

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
McDonald's  testib uue suurusega burgereid. Pildil (vasakult alustades) Mac Junior, Big Mac ja Grand Mac.
McDonald's testib uue suurusega burgereid. Pildil (vasakult alustades) Mac Junior, Big Mac ja Grand Mac. Foto: AP/Scanpix

Michael «Jim» Delligatti töötas 1967. aastal  USAs Pennsylvanias McDonaldi restorani juhatajana, kui ta sai õiguse laiendada söögikoha menüüd juustuburgeritega.

Tema loodud megaburger koosnes kahest veiselihakotletist ja kolmest saiaviilust, kirjutab Bild. Kuna Big Mac kasvatas müüki 12 protsenti, siis võttis McDonalds selle üle ja suurt kotletisaia hakati müüma kogu ketis. Big Macist sai USA toidukultuuri sümbol.

Delligatti jäi tagasihoidlikuks ning tunnistas, et sai selle idee konkureerivast hamburgeriketist. «See ei olnud mingi lambipirni leitutamine. Pirn oli juba olemas, mina ainult keerasin selle sisse,» rääkis mees. Just Big Macist sai alguse kiirsöögikohtade võidujooks pakkuda aina suuremaid portsjone. Aina suureneva rasvumisprobleemi tõttu on gigasuuruses toite pakkuvad kiirsöögiketid sattunud tule alla nii USAs kui ka mujal maailmas. Juba kümmekond aastat tagasi hakkas McDonalds pakkuma tervislikumaid valikud, kuid Big Mac on seni sellest trendist pääsenud.

 Michael «Jim» Delligatti oma 90. sünnipäeval./AP
 Michael «Jim» Delligatti oma 90. sünnipäeval./AP Foto: Gene J. Puskar/AP

Michael «Jim» Delligatti suri 98-aastaselt oma kodus Pittsburgis ning McDonalds avaldas kaastunnet legendaarse frantsiisivõtja lahkumise puhul ning kinnitas, et tema tegevus mõjutas firmat pikas perspektiivis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles